donderdag 10 april 2014

Kringloop 'Klein Waterlooplein'...

Een hele tijd geleden (kan best 2 jaar zijn) zag ik in de At home Brocante een artikel over BROCANTE shoppen in Flevoland.


Een klein stukje van het buitengedeelte voor je naar binnen loopt...


 Naast 'Oma's Tijd' en 'Het Tuinhuis' stond daar ook de kringloop 'Klein Waterlooplein' bij....
De eerste twee kende ik al wel, maar bij die kringloop was ik nog nooit geweest.
Vorige week ben ik er naar toe gereden en ik heb mijn ogen uitgekeken.




Je hebt werkelijk nog nooit zoiets gezien...een loods, bijna tot aan het dak gevuld.
De amsterdamse Claudia (70 jaar!!!) runt de tent samen met haar man.
Toen ik haar vroeg of ik foto's mocht maken en of zij er ook op wilde,
 stemde ze meteen toe, maar ze wilde niet zo 'gemaakt' lachen.
Ik vond het prima zo ;)


geen beste foto door het slechte licht...wel mooie spulletjes...

De meest prachtige spullen stonden er...grijs gewolkte petroleumstellen, héél oud gereedschap...




Hoedjes, bontkragen enz........




Ook het kitsch gehalte was hoog en er werd hollandse muziek gedraaid...maar de sfeer was geweldig.
Hieronder zie je de ingang met de toonbank.




Dit vond ik dan weer een prachtig hoekje met dat riet en een paar ècht oude mattenkloppers...




Ik zag ook prachtige spijlenbedden, héél oud maar het was er tè donker...





Ik vond er uiteraard ook wat...het porseleinen schaaltje vond ik wel schattig,
 ik heb er inmiddels een paar witte miniroosjes ingezet.




Deze urn stond buiten, nat van de regen maar ik vond hem meteen prachtig...een opknappertje ;)

Ook het zinken vaasje op de voorgrond kwam ik daar tegen...voor € 0,50 cent...




Voor 3,50 euro en een blogpost heb ik toch weer een fantastische middag gehad ;)

Claudia zegt ermee te willen stoppen..."ze wordt ook een dagje ouder".
Het zou jammer zijn....





 Voor alle kringloopfans onder ons...succes met struinen ;)

xx  Lieve groet, MJ  xx








14 opmerkingen:

  1. Wat een leuk adresje is dit zeg. Alleen het kijken is al leuk, maar je hebt er ook nog mooie aanwinsten gescoord. Ik kom net thuis van een route kringloop en het was weer heerlijk. Voor mij is het pure ontspanning, of ik nu wel of niet iets van mijn gading vind.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een adresje voor zolang het duurt......met 70 jaar mag je ook wel stoppen maar zou wel jammer zijn....
    Je hebt mooie dingen gescoord......
    Fijne avond voor straks en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai cool omaatje ...met een cool winkeltje

    Groetjes Jilly
    Van : http://garcyasplace.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zou ik best enkele uurtjes zoet zijn hoor …:-)
    Ik zie bij jullie in Nederland dat de kringwinkels ook nog een naam
    hebben, bij ons in Belgie is de kringwinkel gewoon de kringwinkel…
    moet ik eens googlen waar er in Zeeland zijn, das een uurtje rijden
    van bij ons….
    Fijn weekend
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is inderdaad een mooie middag! Wat een grote kringloop.
    Het is voor mij te ver weg, maar het lijkt me heerlijk om daar doorheen te dwalen.
    Leuke vondsten heb je gedaan.
    Kan me wel voorstellen dat 70 jaar een moment wordt dat het te zwaar wordt en je wel graag een opvolger wil.
    Een fijne avond gewenst!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf! Dan moet ik er gauw maar een keer heen gaan, voordat ze gaat stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan ook altijd zo genieten van kringlopen. Je weet nooit wat je tegenkomt en dat maakt het juist spannend. Hier zou ik ook wel eens graag gaan struinen. Moet ik dus wel opschieten, als ik deze kekke oma (geweldig toch!) nog wil zien...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marie-José,
    Wat heerlijk, zo'n uitgebreide kringloopwinkel! Zo veel moois en met zorg uitgestald. Dat moet toch een feestje zijn om daar te mogen rondkijken... En nog een paar leuke items gevonden ook. Heerlijk.
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is ze 70??? Wat ziet dat mens er nog fantastisch uit!! Lachen zeg die spijkerbroek hihi, ik wil ook zo wel oud worden hoor en er nog zo hip uitzien!!
    Lijkt me heerlijk om daar rond te neuzen en is genoeg te zien in ieder geval!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zou jammer zijn als ze er mee ophoud! Kan jij het niet overnemen, haha?
    Ik wou dat wij hier zoiets hadden, hier zijn ze wel maar hebben nooit iets leuks te bieden. En wat een pittige tante is dit zeg...op je 70e dat nog doen! Ze heeft er waarschijnlijk heel veel plezier in.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op de meest unieke locaties kom je dan weer ene prachtige winkel tegen, jammer als ze stopt, er staan heel leuke spullen zo te zien.
    Geweldig sfeertje als ik het goed lees, met de muziek:) erbij is dit oer- hollands.
    Lekker struinen...jij bent weer geslaagd.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt geweldig !!..leuk om te zien dankjewel voor het delen...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als je zo 70 mag worden :) Komt vast omdat ze hele dagen doorbrengt tussen al die leuke spullen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ