woensdag 9 oktober 2013

Magische wandeling...


Mijn wekelijkse wandeling was ook deze keer weer vroeg, 8:00 uur 's ochtends.
Het was nog wat mistig maar dat had wel wat mysterieus.
Dit was de eerste vriend die ik tegen kwam...is ie niet prachtig?




My weekly walk was also early this time, 8:00 o'clock in the morning.
It was a little foggy and it had something mysterious.
This was the first friend I met along the way...isn't he beautiful?




Overal prachtige paddestoelen natuurlijk...dit is de geschubde inktzwam, deze is eetbaar, maar niet te verwarren met de kale inktzwam die giftig is...




Beautiful mushrooms everywhere ofcourse...this is the scaly inkmushroom, eatable, but not to be confused with the bare inkmushroom which is toxic...





Gewone zwavelkop.
 Ordinariy sulfur fungus. 


                                                                                  Bittere smaak, zorgt voor darmkrampen en overgeven....
                                                                              Bitter taste, ensures stomach cramps and vomiting...


Dit zijn voor mij nog onbekende paddestoelen en schimmels...kon ze niet in mijn boekje vinden...

These are, for me, onknown mushrooms and fungus...couldn't find them in my book...



Toen kwam ik deze knapperd tegen...maar...wat is hij  nu aan het doen? 
Het zijn geen slakkeneieren...zijn dit zijn prooitjes...eet ie ze op?

Then I bumped into this handsome...but...what is he doing?
This aren't snaileggs...are these his prey items...is he gonna eat them?




Wat is mos toch ook prachtig, mooi groen, ruikt lekker...ik kijk er naar uit om het straks weer te gaan gebruiken voor Kerst...

How beautiful moss is, nice green, smells great...I'm looking forward using it for Christmas...




Met deze prachtig in het web verweven eikelnoot, neem ik weer afscheid van jullie...voelde mezelf een beetje een toverkol ;)

With this beautiful in the web woven acorn nut, I say goodbye to you all...felt myself a bit of a witch ;)


xx  Lovely greetings, MJ  xx



7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie herfstfoto's, Marie-José, en wat de slak aan het doen is, dwingt ook bewondering af. Aan een dun takje hangen met heel je hebben en houden, dat is pure acrobatiek ;-). Wat is de natuur toch bijzonder!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke herfstfoto's! Die close-up van die dikke spin is wonderschoon, zo ook de eikel die in het web verweven is. Wat is het toch genieten buiten hè.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's van je wandeling, Marie-Jose! Jij was al vroeg op pad zeg....heerlijk is dat he! Ik doe het ook zo graag! Die slak durft op zo'n dun takje!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van je wandeling! Echt genieten. Ik had je vorige post over Elburg gemist, maar daar ook al van die prachtige sfeervolle plaatjes! En wat een mooi plaatsje. Ik kende het niet, maar het is zeker een bezoek waard, zo te zien!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel een leuke toverkol hoor :) ha, ha, ik zie je al lopen...maar je hebt het maar weer mooi gezien, die paddenstoel..geweldig alsof hij van stof gemaakt is..ik vind hem prachtig en de spin in het web, wat is en blijft het mooi buiten in het najaar.

    Fijne avond en lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Marie-Josel,

    Many thanks for visiting me.
    Love all your photos of nature - incredible to see the spider in her web and the fungi.
    Happy new week
    hugs
    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What's up, after reading this awesome article i am
    also glad to share my familiarity here with colleagues.


    Here is my page - Dr. Rashmi Patel

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ