donderdag 17 oktober 2013

Gedroogde hortensia's...

Eindelijk waren de hortensias die ik zorgvuldig met een klein beetje water had neergezet ingedroogd.

Finally my hydrangeas, which I carefully put away with a bit water, were dried.




En elk jaar probeer ik weer wat nieuws met de gedroogde bloemen te doen,
dus bond ik een krans op draad... 

 And every year I try to do something new with the dried flowers,
so I tied a wreath on wire...




...en legde die om de twee mooie grijsgroene pompoenen,
 die ik bij 'de Pompoenenkar' had uitgezocht...
De pompoen met krans boven op mijn urn...

...and layed it round these two lovely greygreenish pumpkins,
 which I had picked at 'the Pumkincar'...
The pumpkin and wreath on top of my urn...




en hier het resultaat...misschien nog wat herftstblad en mos bij de denneappels...

and here is the result...maybe some leaves and  moss with the pinecones...




Natuurlijk wel twee hè... ;)

Ofcourse two huh... ;)




Alvast een fijne herfstvakantie allemaal.

Already a fine autumn holiday to all of you.


xx  Lovely greetings  MJ  xx






10 opmerkingen:

  1. Schitterend, ik heb helaas nog niets met mijn hortensia's gedaan, en ze zijn het afgelopen weekend toch wel erg achteruit gegaan buiten.
    Geniet ervan!
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Janneke, ja door die regen zondag is wel veel er troosteloos uit komen te zien...
      maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook gekochte hortensias heb gedroogd. Die zijn vaak véél groter, gekweekt natuurlijk, en daar haal je veel meer kleine bloemplukjes uit...
      Ach volgend jaar weer een kans ;)

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  2. Zo sfeervol ... ik geniet van dit mooie bloemstuk!
    Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief gezegd Valerie, dankjewel :) ik geniet er ook erg van, en altijd nóg een keer als ik zoveel lieve reacties krijg...

      Alvast een fijn weekend, Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  3. Dit ziet er heel sfeervol uit Marie-José, echte herfststukjes. Hortensia's zijn niet alleen mooi in de tuin, maar ook binnenshuis kunnen we er veel en lang plezier van hebben.

    Fijne avond en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je er een mooi geheel van gemaakt, dit ademt ook echt herfst uit, je huis is al helemaal
    in herfstsfeer, ik zag ook al dennenappels op de achtergrond...zo genieten nu!!
    Hier geniet ik ook altijd van, gewoon je eigen spullen gebruiken en er daarna nog lang van genieten.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eefie,dankjewel :) en door al die andere bloggers krijg ik zoveel inspiratie, ben niet meer te stuiten!
      Ik vind de herfst ook een hele gezellige tijd, gelukkig geen last na najaarsmineur, weer gezellig de kaarsjes aan en idd meer met decoreren binnen bezig zijn ;)

      Fijn weekend Eefie.
      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  5. Gezellig op je tafel, ze zijn mooi ingedroogd zeg die Hortensia's.
    Een fijne herfstvakantie!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Monica, ze zijn niet allemaal uit eigen tuin, moet ik bekennen.
      Bij mijn bloemist heb ik er een stuk of 3 gekocht en zij hadden van die gigantische bollen en die drogen dus prachtig in. Had ik er mooi lang plezier van ;)

      Fijn weekend Monica :)
      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  6. Wauw!! ziet er super uit! ik ben het ook aan het proberen om mijn hortensiabloemen in te drogen, alleen zijn die niet zo mooi gelukt als jouw! volgend jaar opnieuw proberen ;)
    Bisou, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ