maandag 21 oktober 2013

De Loonse en Drunense Duinen...


Afgelopen weekend hadden wij een heel feestweekend in Brabant met familie en vrienden. 
Zondag vierden we mijn vaders verjaardag,
 en gingen een stuk wandelen door 'de Loonse en Drunense Duinen'.
Waarbij ik mezelf dan altijd helemaal kan uitleven qua foto's maken.




Last weekend we had a whole feast weekend in Brabant with family and friends.
Sunday we celebrated my fathers birthday,
 and went for a  walk through 'the Loonse en Drunense Duinen'.
Where I can really enjoy myself completely in terms of taking pictures.




Nu waren we dit keer niet bij de zandverstuivingen, maar daar had ik nog wel foto's van, 
dus die heb ik er maar tussen gemixt. 
Geniet van deze prachtige natuur...


2011

This time we weren't at the sand dunes, but I still had photos from that, so it's a little mixed up.
Enjoy this beautiful nature...




Het is een prachtig beschermd natuurgebied van ruim 4000 hectare, en sinds 2002 nationaal park.


2011

It's a beautiful protected area of over 4,000 acres, and since 2002 a national parc.





2011

Prachtige paddestoelen...en heel zacht weer voor de tijd van het jaar...




Beautiful mushrooms...and very soft weather for the time of year...


2011

En dan is het tijd voor een versnapering...mijn vader trakteert :) en we kunnen gewoon buiten op het terras zitten.









And then it's time for refreshments...my father treats :) and we can still sit outside on the terrace.




Tijd om terug te lopen, ongeveer een uurtje naar mijn ouders huis...




Time to walk back, about an hour to my parents home...


2011




Mijn zoons vinden het na al die jaren nog steeds leuk om een flink eind te lopen samen met de familie.




My sons still like it after all these years to walk a long way together with the family.



En niet te vergeten LOULOU, de hond (goldendoodle) van m'n zus, zij vindt het ook super!

And don't forget LOULOU, the dog of my sister, she also thinks it's great!




Het was een fantastisch weekend, fijn om weer even bij onze familie en roots te zijn...

It was a great weekend, so good to be with our family and roots again...


xx  Lieve groeten, MJ  xx





14 opmerkingen:

  1. Wat klinkt dit ontzettend goed en gezellig, leuk om er met z'n allen zo'n leuk weekend van te maken. De wandeling door dit mooie gebied was een goede keus, een frisse neus is met zulk mooi weer altijd prettig. Je foto's geven de sfeer goed weer.

    Nu lekker nagenieten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ook heerlijk Ingrid, dankjewel, gewoon allemaal samen, dat zegt mijn moeder ook altijd dat ze dat zo fijn vindt, en ik begrijp steeds beter wat ze bedoelt nu mijn jongens ouder worden en er minder vaak bij zijn...
      Zo herhaalt de geschiedenis zich toch weer ;)

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  2. Wat een geweldig weekend zeg, goed om zo bij elkaar te zijn en dan vooral samen te genieten.
    Een pracht stukje natuur, wij waren er zaterdag, ik heb er heel grote dennenappels gevonden:)
    Je kunt terugkijken op een mooi weekend en zo leuk dat je zoons er ook nog steeds van genieten.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Eefie, dat is zó genieten daar, en je kunt ook zo héérlijk sprokkelen.
      Ik móet ook altijd wat meenemen, nu waren het een paar prachtige bladeren die ik wil drogen... vaak denneappels idd.
      Het was gewoon een héérlijk zonnig weekend, gezellig samen, nu nog snel naar buiten, schuren aan mijn kast, perfect toch met 22 graden, haha...

      lieve groet, MJ

      Verwijderen
  3. Wat heerlijk om zo'n gezellig weekend met je familie te hebben en te genieten van elkaars gezelschap.
    En dan ook nog een heerlijk wandeling maken en te genieten van de prachtige natuur, helemaal top!
    Erg leuk dat je zoons hier ook nog zo van genieten.

    fijne dag!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Tjits, dat met mijn jongens koester ik echt, want het losweken is echt begonnen ;)
      Vooral mijn oudste van 19 is steeds minder thuis...en meegaan naar familie is ook geen vaste prik.
      Daarom...we hebben erg genoten van het mooie weer en elkaar :)

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  4. Wat heerlijk om zo samen aan de wandel te zijn in een prachtig gebied en met heerlijk weer. Het was afgelopen weekend ook overal druk, veel mensen trokken eropuit.
    Ik heb je prachtige en uitgebreide reportage over Elburg nog bekeken. Een aantal jaren geleden zijn we er weer eens geweest, er was toen braderie en veel oude huizen waren verstopt achter de kraampjes. Toch hebben we genoten van het prachtige stadje.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Willy voor je lieve complimenten over de Elburg posten. Ik vond het geweldig om te maken.
      En een braderie in Elburg is vaak wel erg leuk met mooie kraampjes...
      Je zou er eigenlijk heen moeten gaan met 'Kerst in de vesting' op 12 en 13 december. Er is al een speciale site aangemaakt: http://www.kerstindevesting.nl/
      Echt de moeite waard... vrijdag het leukst...

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  5. Wat een heerlijke wandelingen hebben jullie zo gemaakt. En wat een mooi gebied! Lekker is dat he, met de familie samen kostbare uren beleven... Ik vind je blog heel gezellig en ik ga je volgen hoor....
    O ja, ik herken gelijk de bovenste fot in je side-bar... Portree in Schotland, op Isle of Skye... Daar zijn wij zes jaar geleden ook geweest... Wil er heel graag nog een keer naar terug...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Mirjam, leuk dat je zo snel reageert :) en me ook volgt.
      Het was idd een heel gezellig zonnig weekend, echt genoten.
      Ik heb met mijn gezin een rondreis door Schotland gemaakt in 2009 en daar 6 posten aan gewijd in mijn blog, dus mocht je meer herkenningspuntjes willen zien, haha...maar prachtig land hè Schotland, ook wij willen nog wel een keer terug. Maar ook Engeland, en Wales, trekt ons erg.
      Leuk dat we elkaar vaker gaan tegenkomen hier ;)

      lieve groet, MJ

      Verwijderen
  6. Wat hebben jullie een kei gezellig weekend gehad in Brabant! Voor mij zijn de Drunense Duinen heel bekend....wij hebben er regelmatig gewandeld...zeker toen de kinderen nog klein waren. Zo'n mooi gebied he!
    Fijne avond!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo'n familie weekend. De Loonse en Drunense duinen, daar ben ik nog nooit geweest, lijkt me ook mooi om daar eens te gaan wandelen met de hond. Prachtige foto's van de gezellige sfeer en niet te vergeten de prachtige paddenstoelen.
    Gr., Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige♥ natuur♥ foto's..zeker die paddenstoelen♥ allemaal ..zo bijzonder als je ook nog zoveel soorten♥ tegen komt ..;))
    Ik ga je blog♥ ook volgen Liefs♥ en fijne♥ week Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful photos and looks like the family had a great walk.
    Isn't nature wonderful with all the gorgeous mushrooms and beauty.
    Happy week and many thanks for visiting me
    hugs
    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ