zaterdag 5 oktober 2013

Schaaltjes...

Ooit in een ver verleden toen mijn lief en ik net samen woonden, kocht ik deze schaaltjes in een brocante/ vlooien winkeltje. 

Sometime in the distant past, when my love and I were just living together, I bought these bowls in a brocante/flea market.




Toen was dat helemaal nog niet zo hip als nu, maar ik was meteen verliefd op deze schaaltjes.

At then it wasn't such a rage as it is today, but I was immediatly in love with this bowls.




Handgemaakt en daardoor uniek...en ook twee stuks die wel bij elkaar hoorden maar niet hetzelfde waren...

Handmade and through that unique...and also two pieces that belonged together but were not the same...



Ik betaalde er 25 gulden voor, wat een rib uit mijn lijf was als net samenwonende ;)

I payed 25 gulden (a little over 11 euro), which was a lot of money as just cohabiting ;)




In de loop der jaren ( ze zijn bijna 25 jaar oud) heb is ze meestal voor wat sla bij de maaltijd gebruikt. 
Nooit in de vaatwasser gedaan, 
maar er zijn toch wat stukjes afgeklapt en mijn lief heeft zelfs een heel stuk gelijmd.
Ze zijn me erg dierbaar en ik ga er de laatste jaren nog voorzichtiger mee om.




In the past years (they're almost 25 years old) I mostly used them for a salat with our meals. 
Never put them in the dishwasser,
but still there are little pieces of and my love has even glued a hole piece.
The bowls are really precious to me and  the last years I am even  more carefull.




Wat is dat toch met oude spulletjes....

What is it with old stuff...


xx Wishing you all a lovely weekend, MJ xx






16 opmerkingen:

  1. Blijkbaar heb je je er toch aan gehecht. Ik denk dat wel allemaal wel iets in ons bezit hebben, wat we niet graag kwijt willen. Mooie schaaltjes hoor!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Ingrid, maar ik ben ook wel een échte leeuw, en houdt van mooie spulletjes, dus als het dan alleen deze schaaltjes waren...maar ik heb een zolder vol waar ik geen afstand van kan doen, haha...

      Lieve groet en fijne zondag, MJ

      Verwijderen
  2. Oude spullen leven veel meer dan nieuwe en op een bepaald moment raak je er ook aan gehecht.
    Mooie schaaltjes die je waarschijnlijk nooit weg doet omdat ze echt bij jullie horen!!
    Geniet van je weekend,

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Eefie, inderdaad...die schaaltjes zijn en blijven gewoon bijzonder, ik zal ze denk ik steeds meer voor de sier in de keuken gaan gebruiken...bekijk ze nu weer heel anders door deze foto's, grappig hè?

      Lieve groet en fijne zondag, MJ

      Verwijderen
  3. Hi, ik kom even gezellig buurten bij je blog. Ga nog even verder neuzen, maar het bevalt me al heel goed.
    Leuk je schaaltjes!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey wat leuk Peetje, dan ga ik natuurlijk ook even bij jou kijken ;)
      Dank voor je complimenten.
      Lieve groet en fijne zondag, MJ

      Verwijderen
  4. Wat leuk dat je die al zo lang hebt, daar ben je dan zo aan gehecht en dus extra zuinig op.

    Fijn weekend en liefs, Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Monica, soms ga weer anders tegen spulletjes aankijken als je ze ineens uitvergroot, bijvoorbeeld zoals nu...ga ze ook maar niet meer gebruiken denk ik, alleen voor de sier in de keuken ;)

      Lieve groet en fijne zondag nog, MJ

      Verwijderen
  5. Bedankt voor je berichtje op mijn blog! Ik dacht; ik kom ook even een kijkje bij jou nemen en ik ga je gezellig volgen, hoor! En oude spulletjes....ik hou d'r zo van!

    Een hele fijne avond gewenst!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Pietrik dat je me ook gaat volgen, en ja dat had ik wel gezien :) dat je van oude spulletjes houdt, het zijn altijd spulletjes met een verhaal en daarom hou ik er zo van denk ik...
      Wat raar dat je jezelf niet kunt aanmelden...ligt dat aan mijn account of blog?
      Ik check het even en hoop dat het later lukt....
      Lieve groet en fijn weekend, MJ

      Verwijderen
  6. Kan me trouwens even niet bij je aanmelden :(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zijn ze hoor....prachtige kleur !!...fijn weeekend liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ria, Ik zie ze nu ook gewoon weer even anders door jullie ogen ;) Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  8. De mooiste spulletjes, zijn die met een verhaal. Wees maar zuinig op deze schaaltjes, ze zijn echt mooi!
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Janneke, ga ik zeker doen <3

      Lieve groet en fijne week, MJ

      Verwijderen
  9. Ik ben dol op oude spulletjes....ze hebben voor mij meer waarde dan nieuw. Prachtige schaaltjes....ben er naar zuinig op!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ