dinsdag 3 mei 2016

Makkinga en Brocante route...

 In het laatste weekend van april ging ik samen
 met Daniela van Amara Brocante
 weer eens een dagje op pad.
Makkinga was het hoofddoel
en we wilden heel graag
 nog twee brocanteurs bezoeken.


Nadat we rondgestruind hadden over de markt
en alle spullen weer in de auto gepropt
 (lukt altijd wel op de één of andere manier)
 gingen we richting ons eerste adres in Nijeveen,
 het atelier van:




Hillie en Arend wonen en werken in een oude Melkfabriek.
De manier van stylen spreekt me erg aan...



Prachtige gecombineerde frisse kleuren, echt een toonbeeld van eenheid.
Of allerlei kleuren door elkaar maar dan eenheid qua soort.




Als echte BLAUW fan kon ik m'n hart hier ophalen natuurlijk.
Het zal jullie dan ook niet verbazen
dat ik met iets blauws de deur uitging...



Het linnengoed ligt strak in de kast gevouwen.
Een lust voor het oog.


Ook de afdeling groen kon ik maar moeilijk weerstaan.
Dat frisse groen en dan toch die oude look.






De linnenkast met witte jurkjes in alle soorten was ook een plaatje.
Alles zo hagelwit schoon en glad gestreken...
 Bij thuiskomst keek mijn linnenkast me verwijtend aan, haha...



De vele soorten hout bij elkaar in zachte pastels was ook een warme combi.
Kortom een enorme inspiratie om hier rond te mogen lopen.


Na het gezellig bijkletsen, de koffie en de belofte te hebben gedaan
 nog eens terug te zullen komen, 
reden we door naar ons volgende adresje in
Wanneperveen:



Ook daar werden we warm onthaald.
 Marja schonk verse koffie en thee 
en serveerde zelfgemaakte kniepertjes ;-)


 In de Brocante winkel van Granny Mai kwamen we ogen tekort.
Gevestigd in een oude boerderij 
was de sfeer ook meteen BROCANTE ;-)




Veel mooi oud frans serviesgoed, gestapeld in oude kasten.
Oude tafeltjes, regalen, paspoppen, franse vazen, linnengoed...
we kwamen ogen tekort...
Na 3x rondlopen hadden we nog steeds niet alles gezien.



Ook bij GRANNY MAI
staarde iets blauws me uitdrukkelijk aan ;-)


Na een hartelijk afscheid togen we weer huiswaarts.
Het was een extra leuke dag,
 met het bezoek aan deze twee brocanteurs in Drenthe.


En het toeval wil dat de klompjes van NO MILK TODAY
en de kruk van GRANNY MAI precies bij elkaar passen.
Kijk maar eens mee...






Prachtig in de blauwe hoek toch?
Dankjewel
 NO MILK TODAY en GRANNY MAI
We hebben weer een heerlijk
BROCANTE dagje gehad.


We gaan een lekker lang Hemelvaartweekend tegemoet
 met heerlijk zonnig weer!
Ga buiten genieten in je tuin of in het bos.
Pluk de Lente stralen waar we zo lang op gewacht hebben...
Ik wens jullie een fijn weekend toe!


...en nog mijn hartelijke dank...
voor alle lieve reacties op de vorige posten.
Zo fijn om te lezen :-)

xx  Lieve groet, MJ  xx



5 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag met zulke leuke aankopen!
    Heerlijk is dat om met iemand die er ook van houd een winkel route te doen!
    Geniet van je aankopen en van het mooie lange weekend wat er aan komt!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn twee hele mooie winkels hoor....wat een leuke je laatste foto...liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige brocantewinkels hebben jullie aangedaan. Vooral de winkel met de eenvoudige styling en al het blauw spreekt mij aan. Leuk dat je ons mee laat kijken. Jammer dat ik zo ver weg woon....

    Alvast een fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n dagje brocante-shoppen! Leuke en mooie winkels, je komt ogen tekort!
    Haha, en die klompjes en dat blauwe krukje hóórt gewoon bij je. Je had ze natuurlijk horen roepen: 'neem me mee!' hahaha.
    Geniet nog van deze prachtige zonnige dagen!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een paar mooie aankopen heb je gedaan: helemaal in jouw stijl!
    Heerlijk om zo'n dagje uit te zijn en ook nog met iets moois naar huis toe gaan hè!
    Dat was genieten!!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ