zondag 7 augustus 2016

Sicilië prima parte...

                                                                                           Blogpost 198


Dit jaar gingen mijn lief en ik
 voor het eerst met zijn tweetjes op vakantie,
 spannend, om het thuisfront 'los' te laten ;-)
 maar vooral heel leuk
 omdat we wisten dat we nu alle tijd aan onszelf hadden
 en we konden doen wat we wilden en wanneer we wilden.


  
 Het werd dit jaar:

S I C I L I Ë

Met het vliegtuig, lekker relaxed,
een heerlijk hotel op basis van logies ontbijt, mèt een huurauto.
Onmisbaar want Sicilië is best groot,
net zo groot als België.
We hebben in die 13 dagen dan ook lang niet alles gezien.
Ik neem jullie mee langs de mooiste plekjes
en hoop dat in drie posten voor elkaar te krijgen ;-)
 



Ons hotel was super!
Kallikoros Country Resort & Spa in Noto.
Het hotel is een 18e eeuws gerenoveerd landhuis wat
midden tussen de boomgaarden
van citrus- olijven- en amandelbomen staat...


...en cactussen...






Er was een lekker zwembad
en onze kamer had airco...
nou geloof me...
dat was echt héérlijk!
Het was elke dag 35 graden
en als je dan lekker koel kunt slapen
word je ook weer uitgerust wakker... 
è stato M A G N I F I C O  ;-)


Uitzicht vanaf onze hotelkamer... 


Deze foto's heb ik 's ochtends na het ontbijt gemaakt terwijl Mr King (hoofdkelner) aan het opruimen was.

Het hotel had een prachtig hoog gewelfd restaurant.
Hier zaten we 's ochtends vroeg heerlijk koel te ontbijten 
met altijd verse watermeloen.



Het diner was altijd buiten op het terras...


Het centrum van Noto
lag op ongeveer een kwartier rijden van ons hotel
en alle stranden in het zuiden en oosten
op een klein half uurtje.


N O T O

Dit stadje is één van de belangrijkste baroksteden van Italië
en staat op de werelderfgoedlijst van Unesco.
De kathedraal van Noto stortte in 1996 voor een groot deel in
(waarschijnlijk door de zachte turfsteen en constructie fouten)
en is officieel weer heropend in 2007.


Ik wil altijd graag even kijken in kerken
 vanwege alle versieringen en de serene sfeer.
En met de hoge temperaturen 
was het ook heerlijk om even af te koelen ;-)


Schattige straatjes met prachtige ornamenten aan de muren
 en sierlijke ijzeren balkonnetjes.
Overal terrasjes en wij zijn dan ook een keer of 
drie in Noto wezen eten, heel sfeervol en heel lekker...



  




In deze hippe tent in Noto
 'Anche Gli Angeli'
zijn we zelfs twee keer geweest.
Ze hadden heerlijke Siciliaanse burgers en potatoes
 en ze draaiden lekkere muziek.



Er waren boeken te koop, wijn, tapenades, pasta en woondecoratie.
Tevens stond deze 'Piaggio ape' hier geparkeerd.
Deze typische italiaanse autootjes, met laadbak,
 worden nog steeds veelvuldig gebruikt door marktkooplui en handelaren.


Via de liefste receptioniste die ik ooit ontmoet heb, Franceska,
kregen we de tip om ook te gaan kijken in
M O D I C A
Deze stad in het zuiden van Sicilië in de provincie Ragusa
is al bewoond sinds de middeleeuwen.
Wij vonden het geweldig om hier rond te dwalen...
Kijk maar mee en geniet.




Deze PRACHTIGE versierde kerk lag al wat hoger,
 dus er werd heel wat geklauterd door ons die dag.

Chiesa San Pietro



Wat een pracht en praal,
 alles, ècht alles was ingekleed met 'goud'
We kwamen ogen tekort...




Via de plaatselijke VVV hadden we
 inmiddels een plattegrond waarop
 de behulpzame italiaanse werkneemster een aantal
hotspots had aangevinkt...
maar...
 dat komt de volgende keer ;-)


Dan nog veel meer van:

 MODICA

 en van

de indrukwekkende ETNA

hemels TAORMINA

 idyllisch MARZAMEMI

 historisch SIRACUSA


Ben ook erg benieuwd naar al jullie
 vakantie verhalen en foto's ;-)


xx  Lieve groet, MJ  xx







11 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's deze bestemming staat ook nog op mijn verlanglijstje.
    Fijn dat we mochten meegenieten. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ik ben er nog nooit geweest maar dit ziet er wel heel aanlokkelijk uit. Ben benieuwd naar het vervolg. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit deel van Italië ken ik niet maar o...wat is het daar mooi. Ik voel meteen de kriebels in mijn buik en ik hoop hier absoluut nog een keer naar toe te gaan. Jullie verbleven daar op een prachtige lokatie! Ik heb genoten van je post!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb met verwondering zitten kijken, zo mooi!
    Ja, hier kun je echt genieten!
    Zie uit naar het vervolg.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi...!!!....echt orachtig....liefs van mij Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier zou ik ook van genieten , je hebt een heerlijke vakantie gehad .
    Ik kijk uit naar het vervolg ....
    Groetjes ,
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig, wat een mooie plek om van je vakantie te genieten!
    Fijn dat wij mee mogen genieten, ik kijk uit naar het vervolg!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat mooi daar en zo'n heerlijk sfeer! Jullie hotel lijkt me ook heerlijk wat een prachtplek! Gelukkig komen er nog meer posten waar we van mee mogen genieten:)

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had al wat foto's langs zien komen op IG maar dit is zoveel leuker: je ziet meer en leest meer waar het over gaat! Wat hebben jullie genoten!
    Op naar de volgende.....

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In een woord : betoverd !
    In het mooie Cefalu,Palermo en Erice.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ