zondag 6 november 2016

Herfstig tafereel deel 2


Vorige week werd de vakkenkast bij me opgehaald 
die best een prominente plek
 op deze hoge kast in de kamer had.
Met toch een beetje weemoed ging hij mee met de lieve nieuwe eigenaresse.
En dat schiep weer mogelijkheden voor mijn dwangmatige 
styling behoefte ;-)


Zo licht en fris als ik het altijd in het voorjaar en de zomer heb in mijn kamer,
zo donker wordt het in het najaar tot aan december.
Ik hou zo ontzettend van die warme donkere rood- en bruintinten en
ik combineer het liefst dat stoere met wat zachts,
 zoals dit lieve kleine gipskruidkransje
 met een oud rood blikje
 en voor het contrast weer een stoerder cakeblik.
Samen met de grote kwast op de achtergrond is het niet te zoet voor mij. 


 Letterlijk haal ik de herfst in huis...
Overal appeltjes, dennenappels en kaarsjes
en vaak branden deze overdag al.


Alles wat in de vakkenkast zat gepropt was wat roodachtig dus een makkie 
maar de basis moest wat hoger zijn dus kwam deze kist weer van pas.
Ook zoiets...kisten...daar kan ik ook niet voorbij lopen op een fair.
Krukjes horen daar óók bij overigens.
Je kunt er heerlijk... ja daar komt ie...
een
T A F E R E E L 
mee maken, haha...


 Deze bakblikjes kocht ik ooit bij Baret Brocante
 en ze blijven voor altijd bij mij.
Ik heb ze nooit meer ergens gezien met een rode kleur in dit kleine formaat.
Prachtig toch met die appeltjes of een waxinelichtje?




Nòg zoiets...rozebotteltjes, ik vind ze prachtig en zeer fotogeniek.
Zoals hierboven in deze bijzondere okergele emaille kan,
 met wat eucalyptus...


Met dit stoere ministempelsetje in bruingeel...


 Liggend in een bakblik met wat krootjes...
(is volgens mij Brabants, haha)


en liggend op een verweerde ijzeren onderzetter...

Deze kocht ik bij de Bosrand Brocante in Soest.
Bij Annebette's Brocante (klik) om precies te zijn, 
vond em meteen geweldig!

 
Of gebonden in een klein boeketje met stoer touw om een bijbeltje.


Dan heb ik ook nog een Z W A R T E hoek gemaakt
 op mijn tafeltje
en ook al eens afgewisseld met m'n regaal...
Hieronder een compilatie van het verwarde geheel ;-)





Dit prachtige doosje,
wat ik dus ook vond bij Annebette's Brocante,
 staat schitterend onder de stolp,
 waarvan ik de 'gouden' voet zwart verfde.
Doordat het zo spiegelde, even eronder vandaan gehaald voor de foto.


In een oude vakkenbak heb ik een verzameling vintage cola flesjes.
Een aantal daarvan zijn altijd gevuld met een paar bloemen.


Ook hierbinnen in huis weer toefjes van eucalyptus blad,
wel de kleinbladige variant,
maar ruikt net zo lekker.


Doordat ik bij La Sophia (klik) al bezig ben met KERST
begint het bij mij ook al te kriebelen...erg hè...

Ik zal mezelf nog even bedwingen maar ik beloof niks
want zoals vroeger, toen de kinderen klein waren,
 en er eerst gewacht moest worden
tot Sint weer naar Spanje was vertrokken,
dat heb ik allang niet meer.
Ik vind het te knus om er maar zo kort van de genieten ;-)


Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne zondag toe.
Hier wisselt een zonnetje af met regen,
 dus zo maar even de kaarsjes aan...

xx  Lieve groet, MJ  xx




7 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's!
    Wat een heerlijke warme sfeer heb je in je huis, genieten!
    Ik mag elk jaar twee huizen in kerstsfeer brengen, een eind november en een na sinterklaas.
    Twee keer schuiven en genieten.
    Fijne zondag.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie sfeerfoto,s. Leuk om steeds een beetje kleine veranderingen in je interieur aan te brengen. Dat is genieten. groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor!

    Die rozen botteltjes doen het erg goed! Heerlijke tijd, die Herfst!

    Fijne week.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat weer mooi en sfeervol gedaan/gemaakt! Genieten met de grote G.
    Groeten, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt je hart weer op kunnen halen met al het geschuif ;-). Maar de herfst is daar het seizoen bij uitstek voor, wetende dat we de komende maanden veel meer binnen zullen verblijven. Ik denk ook niet dat mijn eerste kerstversiering na 5 december tevoorschijn wordt gehaald, ik had ook al de neiging om lichtjes naar beneden te halen. Toch probeer ik het nog even uit te stellen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooh wat een heerlijke sfeer zeg! Ik heb echt genoten! fijne dag Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit genieten, heerlijk:) Ik hou ook erg van deze warme tinten, zo lekker knus!

    Fijne avond,
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ