zondag 26 februari 2017

Wandeling langs de Vaart...



Een paar weken terug,
 op de eerste mooie dag na een grijze sneeuw periode,
trok ik de wandelschoenen weer eens aan.
Het voor mij welbekende rondje langs de vaart maar 
toch weer met een heel ander uiterlijk zo door de sneeuw.


Sinds een paar jaar ligt hier de jongerenboot 'DE BOOT'
Hier zijn soms muziekavonden met bands en je kunt er ook heen voor 
een potje poulen of darten.
Mijn beide zoons zijn er regelmatig geweest.
Een prettige veilige plek.
Maar...het was te vroeg (en ik te oud, haha) 
dus liep ik door.




In en om het water was het een gekwek van jewelste...
Het jachtseizoen van de mannetjes meerkoeten was geopend. 
Nu kun je de meerkoeten niet uit elkaar houden, 
want mannetjes en vrouwtjes hebben hetzelfde uiterlijk, 
maar het leek wel alsof de heren in de meerderheid waren.
Het waren wilde en woeste achtervolgingen.


De strakblauwe lucht en de aangename temperatuur zorgden
voor het echte lente gevoel.



Ook hier stikte het van de meerkoeten.
Wist je dat ze in noorden van Nederland ook wel WATERKIP
genoemd worden?
Logisch eigenlijk want hij vliegt niet graag, 
je ziet hem ook vaak rennend op het water opstijgen.



Zo mooi dit 'laantje' tussen de beide waterpartijen.
Echt GENIETEN



Bladstil en geen mens te bekennen.
Dit prachtig stukje natuur voor mezelf alleen :-)



De schittering van de zon op het water en
de katjes die prachtig afstaken tegen de strakblauwe hemel...


Beter kon mijn dag niet beginnen...
Wat een heerlijke 
ENERGIE BOOST.


Ik wens jullie
 een hele fijne energie volle week toe!


xx  Lieve groet, MJ  xx






5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt, ik ben even meegewandeld.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor !!..fijne avond liefs Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie omgeving voor een wandeling. En in die stilte valt je dan van alles op, net alsof het allemaal veel meer binnen komt.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien is het daar prachtig! Wat een mooi plekje! En dan helemaal voor jezelf...fantastisch!Vooral de katjes tegen de blauwe lucht vind ik een prachtige foto: zo krijg je idd zin in de lente ipv de herfst die er nu is!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige wandeling MJ die veel mooie foto's opleverde! Wens je een fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ