maandag 20 oktober 2014

Decoratieve zaden, een hart en een krans...


Soms hebben ZADEN of zaaddozen zo'n decoratieve schoonheid.
Daar moet ik dan even wat mee doen of in ieder geval mooi fotograferen.
Dit zijn de zaden van de Crocusmia Lucifer.

 Crocusmia afgelopen zomer

Deze plant bloeit elke zomer aan de rand van onze vijver.
Wat een verschil hè...
Dan ben ik weer vol verwondering over hoe alles groeit en bloeit...




Op mijn dienblad, dat op de eetkamertafel staat, heb ik al het 'bruinrood' bij elkaar gezet.
De zaadlijsten in een bruinrood emaille kannetje.
Samen met de weegschaal en de bruine apothekerspotten
 een mooi HERFSTIG geheel.


Terwijl mijn lief druk was met de vijver winterklaar maken,
 ben ik aan de tuintafel begonnen met wat
MOS, eikenblad en eucalyptus.


Het ijzeren frame kreeg ik van een lieve vriendin die aan het opruimen was.
Supermooi natuurlijk :-)
Met ijzerdraad het mos eromheen gewikkeld en toen was er...
PAUZE - KOFFIE



Hetzelfde deed ik met de EUCALYPTUS...


Nu nog een mooi plekje zoeken...


Hetzelfde deed ik met een strokrans en wat EIKENBLAD.
En deze kreeg uiteindelijk een ereplaats in de kamer aan de spiegel.




Een puur natuur krans...ik vind de eenvoud mooi zo...
De  DENNENAPPELS weer van zolder gehaald...


En het cirkeltje is rond...want waar ik mijn post begon met decoratieve zaden...
eindig ik met decoratieve 'vruchten'
Want ligt deze KASTANJE hier niet sierlijk te pronken?


 Stormachtig weer op komst...
Ik heb er zin in, de haard weer aan, waxinelichtjes overal...
Ik wens jullie allemaal weer een FIJNE WEEK toe.

xx  Lieve groet, MJ  xx









17 opmerkingen:

  1. Ik geniet volop van je groene vingers ...
    Sfeervolle kransen om te koesteren ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De herfst geeft toch zulke mooie spullen om mee te decoreren. Ik heb die zaaddozen nog nooit gezien, had zelfs nog nooit van die plant gehoord. Jij hebt een heerlijk sfeertje nerrgezet, en je krans van eikenblad vind ik super. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie herfstsfeer, al wat de natuur nu afwerpt staat mooi in huis .
    Jouw kransen zijn super en wat kleuren al die zaaddozen mooi met het roodbruine.
    Groetjes ,christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een warme herfstsfeer heb je weten te maken in je huis! Prachtig zeg de krans en het hart! Heerlijk hè om lekker creatief bezig te zijn? !
    Van mij mag het ook wel een dagje stormachtig worden hoor..dan is het extra fijn om binnen te zijn!
    Fijne week! Liefs Daniëlle

    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig dat herfstbruin en wat leuk zoals je de zaaddozen een 'tweede leven' hebt gegeven!
    Jij ook een hele fijne week, Anita x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi zeg en je kransen zijn......SUPER!
    Fijne week!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig...mooi die harten fijne geniet week liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zowel de harten als de kransen zijn heel erg mooi geworden. Nu het buiten toch echt herfst aan het worden is, is het wel erg leuk om het binnen sfeervol te maken hè. Dat is bij jou prima gelukt.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk, die herfst! Het ziet er allemaal prachtig en sfeervol uit. En wat ben je handig zeg!
    Liefs, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kransen en herfsttaferelen... heerlijk om te zien...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zo'n herfstpost, ik ben eigenlijk blij dat het nu toch wat kouder gaat worden hoor, lekker gezellig binnen zijn met de open haard aan heerlijk!
    Leuk dat hart en die krans!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kransen en harten! Nu krijg ik er ook zin in! Heb vandaag een takkenkrans gekocht bij de Karwei. Ze wisten niet hoe duur die was want het was pas net binnen, ze konden 'm ook niet scannen dus zei het meisje: doe maar 5 euro!! Haha....het was een hele grote!!
    Ik ga vlg. week stiekem kijken hoe duur die echt is! Ik hoop iets van 17.50....dat zou lachen zijn!
    Prachtige plaatjes heb je er weer van gemaakt!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent lekker bezig geweest. Vooral die krans van eikenblad vind ik schitterend.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je kransen zijn prachtig geworden Marie José. Ik zou wel willen dat ik meer tijd had om te frobelen. Het komt er bij mij jammer genoeg niet van. In de tussentijd geniet ik van al het moois dat er op de blogs voorbij komt, zoals jouw kransen!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben je weer mooi bezig geweest, MJ! Prachtig die kransen.
    Wat geeft de herfst toch allemaal mooie dingen! Zijn specifieke eigen dingen en verder alles wat de andere seizoenen brengen.
    Ik denk dat ik morgen even een lekkere wandeling in de storm ga maken, en als ik dan thuis kom, lekker de kaarsen aan en een grote kop kaneelthee. Dat is genieten.
    En gezien je log geniet jij ook wel van de herfst!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Eigenlijk ben ik ook niet boos dat het nu echt herfst wordt, alles wordt gezellig in huis
    de kaarsjes de aangepaste decoratie.... weer gezellig binnen met vanalles en nog wat
    bezig zijn... prachtige herfstpost heb je neergezet...we krijgen er zin in !!
    héél fijne week
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De storm is weer gaan liggen, maar herfst is het zeker. Hele mooie herfstsfeer bij jou, gezellig zo. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ