maandag 20 april 2015

Jeanne d'Arc Boerderij in Vledder...


Een tijdje terug ging ik samen met mijn collega's van LA SOPHIA (klik) 
 naar de Jeanne d'Arc Boerderij in Vledder.
Na een uurtje rijden werden wij hartelijk ontvangen door de gastvrouw.

 
Landgoed Vledderhof wordt gerund door Ineke en Erik Hoetjes.
Zij runnen daar een B&B (klik) èn hebben deze JDL boerderij op het landgoed staan.
 Deze Boerderij is opnieuw opgetrokken in de oude stijl en
volledig gestyled  met Jeanne d'Arc meubels en decoratie.
Een lust voor het oog...


Kijken en genieten jullie even mee?


 links in het raam de frieze...

De rustige basic kleuren zorgen voor eenheid
 en de combinatie met Antiek of Brocante,
past eigenlijk altijd mooi.


Zoals hierboven deze echte oude 'flower frog', ook wel fakirbed genoemd.
Dit èchte oudje is van Ineke zelf en dus niet van JDL. 
Jeanne d'Arc Living heeft wel mooie oud gemaakte fakir beds
 en die krijgen we dan ook binnen
bij LA SOPHIA...zo leuk!


 Dit is alleen nog maar de 
W O O N K A M E R...



Kronen, mariabeelden, vogelkooitjes...
Het mag allemaal bij elkaar en toch is er geen sprake van overkill.



Na alle opgewonden ooohhh...'s en aahhhh...'s van onze kant ;-)
 ...had Ineke een heerlijke cappucino met stukje appelgebak voor ons klaar.
Even gezellig kletsen en alle ervaringen uitwisselen over de Jeanne d'Arc Paint.
En aangezien we in de winkel, naast de verf, ook steeds meer items van JDL verkopen...
keken we ook al rond of we geen interessante stukken voor LA SOPHIA zagen.


Na wel een uur lekker te hebben zitten teuten,
 gingen we verder met onze JDL sight-seeing-tour.


Via de K E U K E N...
waar een kast vol stond met mooi serviesgoed in Brocante stijl.


Mooie terrines, peper & zoutstellen, schalen en glaswerk...
...het zou niet misstaan in mijn oude buffetkast, haha...




De kleine terrines zijn besteld voor LA SOPHIA...


...evenals de set 'mosquito nets'...


Daarna was de H A L aan de beurt...
met overal de terugkerende kussens en ijzeren spijlenbedden
 of 'frieze' die als raamdecoratie dienden (zie woonkamer).
 


Via de hal kwamen we in de V E R F kamer...
Het walhalla voor ons ;-)



De potten verf hadden we al besteld dus die zouden we meteen die dag meenemen.
Heerlijk weer een aangevulde kast in de winkel.



In de K L E E D kamer
hing de JDL kleding en prachtige sjaals en accessoires.


Ook hier weer mooie meubels zoals het ijzeren bed als bankje...zucht...


Nog één kamer te gaan...de S L A A P K A M E R.
Veel franse teksten, die zo passen bij de sfeer van
Jeanne d'Arc Living.
(klik) voor als je stiekem nòg meer wilt bekijken...



Nadat ook onze bestelling voor de winkel door Ineke en Yvonne geplaatst was
ging onze reis weer huiswaarts.
Een wagen vol potten JDL paint en
vijf gillende keukenmeiden ;-)


Namens heel team LA SOPHIA...
Bedankt Ineke en Erik voor jullie gastvrijheid en hartelijke ontvangst.
Het was een feestje om inspiratie op te doen voor de winkel.



De week na ons bezoek waren we niet te stuiten...
gingen we bij LA SOPHIA
 meteen met kasten aan de haal, schuiven, verven, restylen...
Natuurlijk komt hier nog een uitgebreide blogpost over...

...to be continued...

xx  Fijne week en lieve groet, MJ  xx







10 opmerkingen:

  1. Hoewel het op zich niet mijn stijl is, lijkt het mij wel gaaf om die plek te bezoeken. Mooi om een huis te zien, dat van binnen consequent in JDL stijl is ingericht. Ik had op de blog van JDL al over het huis gelezen en vond het al zo bijzonder dat het huis in Nederland stond! Inderdaad een heerlijk dagje uit voor een paar gillende keukenmeiden ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, hier zou ik wel eens willen rondlopen! Lekker de sfeer opsnuiven, zo mooi. Ik heb pas van manlief het boek Franse Finesse van JDL gekregen, ook al zo mooi. Hoewel ik niet alles in huis zou willen, spreekt me de sfeer wel heel erg aan. Maar wel met een eigen inbreng, eigen touch. Anders krijg je zo'n RM-stijl, té overdadig en té doordacht. En die kleine terrine...staat hier ook nu op de kast...hihi, hij is lief hé. Ik kan me voorstellen dat het met 5 meiden een hele leuke dag is geweest!
    Dankjewel voor deze mooie binnenkijker!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om met een stel meiden door dit huis te gaan.
    Je herkent het helemaal vanuit de bladen.
    Het is niet mijn stijl, maar ik vind bepaalde elementen eruit wel weer heel mooi! Ik heb ook twee boeken van haar en om daar af en toe doorheen te dwalen vind ik ook heel leuk.
    Jullie hebben een geweldige dag gehad!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zelf heb deze stijl niet maar ik vind het wel prachtig om te zien!
    Een heel bijzondere plek!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoewel ik zelf niet zo van deze stijl hou kan ik me voorstellen dat jullie het leuk hebben gehad: 5 gillende keukenmeiden bij elkaar in een huis vol met spullen die zij leuk vinden!
    Veel plezier met de herinrichting en de verkoop!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Marie-José, ik ben er stil van....... wat een prachtige foto's heb je gemaakt en wat een lieve tekst !
    Dank-je-wel! XXX Ik vond het super leuk om jullie te mogen begroeten in de JDL-boerderij! Tot gauw! Veel liefs, Ineke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Ineke, ieder woord gemeend en wij bruisen nog lekker na ;-)
      Nu kunnen meer mensen meegenieten!
      Ik ga de post nu linken op La Sophia :-)

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
    2. Lieve buddy/collega, wat een mooie foto's en wat hebben we genoten op de JDL boerderij!!! Voor ons was het inderdaad een paradijsje en we hebben genoeg inspiratie opgedaan...ik voel me echt een bofferd dat we dit mochten meemaken door La Sophia en super leuk dat Ineke ons zo hartelijk heeft ontvangen :)
      Vandaag, de spulletjes die we besteld hebben bij JDL, in de winkel bekeken en alles zag er prachtig uit!!! Morgen weer lekker verder klussen in de winkel ;)
      Weer een super post buddy :)
      Lfs, D xxx

      Verwijderen
  7. Wat een sfeer Marie José, jullie zullen genoten hebben.
    Enkele meubels zouden hier echt in ons interieur passen, daar zou ik ook blij van worden.
    Jullie hebben een goede impressie gegeven hoe het eruit ziet, dit smaakt naar meer.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marie Jose!
    Ik heb je blog nu pas gevonden, ik me direct aangemeld als volger, wat heb je een prachtig blog!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ