zondag 24 januari 2016

Brocante Boerderijfair Dronten...


Weten jullie nog? Vorig jaar was ik super nerveus...
Voor het eerst in m'n leven organiseerde ik
 samen met m'n Brocante Buddy Daniela
 een heuse BROCANTE fair?

 flyer 2015

 ...en wat werd het een succes!


Nu zijn we nog maar 9 weken verwijderd 
van de 2e editie van dit fantastische evenement!
Maar evengoed vinden we het weer spannend
 en zijn we weer héél druk met de organisatie.
Wij hebben er weer nieuwe ideeën bij 
om alles nòg leuker en interessanter te maken voor de bezoekers.


 Zo worden er Franse crèpes gebakken en is er heuse Franse accordeon muziek.
En wederom natuurlijk 40 brocanteurs
 die hun prachtige Brocante spullen weer op en top gaan showen.


De organisatie van zo'n evenement vergt ook het één en ander van je privé leven,
 want de uurtjes die Daniela en ik samen achter de pc, 
òf via mail (tegelijk ingelogd) èn via onze gezamenlijke app, 
òf FACEBOOK...
zijn op twee paar handen bij lange na niet te tellen!
En dan heb ik het nog niet over alle keren
 dat we op pad zijn gegaan, om te ronselen, flyers uit te delen,
 gesprekje hier en praatje daar...
Mailtje her en der, kranten inlichten en paaien...
Vergunningen en verkeersregelaars...enz enz...
Al wekenlang is dinsdag onze vaste 'werk' dag ;-)


Maar ècht alle moeite en energie
 is het DUBBEL en DWARS waard als dan die 
2e Paasdag aangebroken is...
en we zien die enthousiaste brocanteurs en bezoekers.
En al dat PRACHTIGE BROCANTE!!!
Daar worden wij zo verschrikkelijk blij van.
Dat is ECHT waar we  het allemaal voor doen!
Ook voor Flevoland en Dronten eerlijk gezegd.
We hebben hiermee toch maar mooi BROCANTE
 op de kaart in deze nieuwe polder gezet ;-) 
 

Daniela en ik zijn ook wel enigszins doorgeslagen als het erop aan komt...
De flyer is een leuk voorbeeld.
Om de kosten te drukken wilden we deze ook zelf maken
 en dat kunnen wij ook...we maken de foto's al zelf, dus heeej...makkie!
Ahum...


Maar...toen we dus eenmaal begonnen waren...
wat echt geen makkie was...
moest het mooier en beter...
en het MOEST ook àf die avond! 
En zo zaten we tot 02:00 's nachts met ogen op stokjes...
 maar wèl klaar èn voldaan, hihi... 


 En nu zijn we inmiddels zo goed als vol...nog een enkele plaats over...
Dus nu kan het grote promoten en reclame maken beginnen.
Flyers uitdelen bij winkeliers, opsturen, delen op FACEBOOK...


 Bij De Dorpsboerderij (klik) loopt de spanning onder de cliënten ook alweer op. 
Het is voor deze mensen met beperking een enorm groot festijn
 en er wordt met man en macht toegewerkt naar die dag.
Op de dag zelf is er namelijk
 koffie, thee, heerlijke cake en appeltaart, soep, broodjes en noem maar op.
Ook dàn is het echt aanpoten voor hen èn de leiding...
 en wij vinden het dan ook fantastisch dat ze zo enthousiast meewerken.


Zoals jullie wel begrijpen kijken wij er erg naar uit.
Er is een klein maartje...
Het weer...
Dàt hebben we niet in de hand...
gelukkig maar ;-)
anders zouden we helemaal van die controlfreaks worden...haha..



Tot Maandag 28 maart?
Gezellig :-)
Fijne week allemaal!

xx  Lieve groet, MJ  xx
xx  en ook namens Daniela  xx



11 opmerkingen:

  1. Dat ziet er weer echt fantastisch uit hoor. En jammer dat het voor mij zo ver is, als ik dichterbij had gewoond en niet op tweede paasdag al een familie-paas-brunch zou organiseren, dan zou ik zeker bij je langs komen.
    Je hebt in ieder geval weer een heel erg mooie poster ontworpen.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Mirjam voor je lieve complimenten en wie weet kom ik je nog es tegen als ik zelf op een andere fair sta die wel in je buurt is.

      Warme groet, MJ

      Verwijderen
  2. Wat zou ik graag komen kijken en shoppen maar vanaf Ameland is het niet te doen, jammer!
    Maar het zit er heel leuk uit ook de flyer.
    Heel erg veel plezier en het weer.......tja daar kunnen we niets aan veranderen maar een kraam kan altijd overdekt worden.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jammer dat dat inderdaad net even te ver weg is Gea...maar ik vind het wel ontzettend leuk om te lezen dat mijn blog op Ameland ook gelezen wordt.
      Dankjewel voor je leuke reactie!

      Warme groet, MJ

      Verwijderen
  3. Wat komt er veel bij kijken om zoiets te organiseren. Ik kan me voorstellen dat jullie hier heel druk mee zijn. Maar ook heel erg leuk om te doen. Succes de 2e Paasdag (wat een supergeschikte dag daarvoor, top!) met jullie fair! Wij duimen mee voor goed weer!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. IK was dit weekend in Elburg en was in een winkel (welke weet ik niet meer....kan ook 't Harde geweest zijn) en daar lag je flyer. Ik zei tegen mijn vriendin: die neem ik niet mee want ik weet dat al! Haha....
    Veel succes met de voorbereiding, het zal jullie vast wel lukken!!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig...ik was die vrijdag nog in Elburg. Vaste prik...ik moèt er eens per maand heen voor mijn Elburgverslaving, hahaha...
      Wat leuk dat jij dat dan gezien hebt dat die flyers daar liggen!
      De flyer ligt daar bij een paar adressen: 'Feest der Herkenning' (brocante winkeltje?) en bij 'Net ff anders' waar mensen met een beperking werken.
      En volgende keer gewoon meenemen hoor ;-) er zijn er genoeg, haha...

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  5. He wat leuk! Er zal wel een hele organisatie achter zo`n fair zitten ja!
    Succes met het voorbereiden verder!

    Groetjes van Priscilla
    Creatodapris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Priscilla en welkom op mijn blog!
      Ik zal ook eens snel bij jou gaan kijken.

      Warme groet, MJ

      Verwijderen
  6. Lieve meiden. Het is top zoals jullie alles organiseren.
    Alles ziet er mooi lief en ezellig uit.
    We hebben er verschrikkelijk veel zin in!
    Veel succes gewenst voor jullie deze laatste 9 weken.
    En genieten natuurlijk van de voorbereidingen.
    Tot de 2e paasdag. Liefs Karin en Martin "Hout het Simpel"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend leuk dat jullie hier ook reageren Karin en Martin!
      Dankjewel ook voor jullie enthousiasme!
      Leuk dat jullie erbij zijn en zin om elkaar te gaan ontmoeten!
      Succes met jullie voorbereiding ;-)

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ