zondag 9 oktober 2016

Herfst toefjes...


Na een aantal drukke dagen was ik toe aan een vrije dag vol heerlijk gefröbel.
Met een vriendin reed ik vrijdag via Soest naar Breukelen
 en bij die laatste plaats kochten we op de markt allerlei takken groen
 (pistache, eucalyptus),
 rozenbottels en juffertjes.


Bij de Bosrand Brocante in Soest
 zagen we ze bij Marianne van Broc'anders ook al hangen, 
de T O E F J E S...
Die wilden we dus ook wel.
Eigenlijk gewoon een boeketje van groen en wat kleur,
 beetje herfstig,
met grof touw bij elkaar gebonden,
 en dat hang je op z'n kop ergens neer.


Dat was makkelijk en zo klaar...



In de Franse vazen deed ik wat oase, stak daar de enorme Hortensia bol in,
en vulde het geheel op met de kleinste rozenbotteltjes,
 eucalyptus en de zaaddozen van het juffertje.



Ik had drie grote hortensiabollen en de laatste die ik overhad
 knipte ik uit elkaar om te verdelen
 over de twee kleine Franse vaasjes
 die ik uit België meenam.
Daarbij stak ik alleen wat van de grotere rozenbottels.



Klaar was mijn herfstig geheel.
De twee kleine vaasjes staan te pronken op de vensterbank
en de grotere op de eetkamertafel.


Eén toefje hangt naast de voordeur boven ons naambordje
en de ander in de krans aan de muur.
Héérlijk herfstgevoel :-)




Ik kan weer zo genieten van dit nieuwe seizoen,
juist omdat we zo'n prachtige nazomer hebben gehad.
Gelukkig maar...
 want nu mag die herfst wel komen.
De kaarsjes weer aan, binnen gezellig maken...
Ik omarm de 

H E R F S T


Ik wens jullie allemaal weer een heerlijke nieuwe week toe!


xx  Lieve groet, MJ  xx



9 opmerkingen:

  1. Herfst ik hou ervan e ik heb genoten van je prachtige foto's, bedankt voor de inspiratie. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben afgelopen week ook begonnen met de eerste herfstdecoraties, nu het wat kouder wordt, heb ik er echt weer zin in. Leuk en gemakkelijk zo'n toef, je hebt me op een idee gebracht, materiaal heb ik genoeg hier rondom.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zijn ze, die toefjes. Ook je Franse vaasjes zijn erg leuk geworden. Fijn hè de herfst.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig ... Welkom Herfst ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De herfstdecoraties op je Franse vazen staan erg mooi, passen zo inderdaad heel goed in de tijd van het jaar. Hoewel ik mij nog een beetje tegen de herfst verzet, sluipen hier toch ook al enkele herfstdecoraties naar binnen ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je weer lekker creatief en gezellig bezig geweest, ziet er zo leuk uit! Heerlijk hè om het nu binnen weer gezellig te maken, ik geniet er net zo van als jij:) Al blijft het ook heerlijk om naar buiten te gaan en te genieten van de herfstgeuren- en kleuren, zo mooi!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi allemaal. Het lijkt wel of ik elk jaar de herfst weer wat mooier ga vinden. Dik genieten nu...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja echt genieten hoor, de herfst ! Mooie kleuren, frisse wandelingen, en 'savonds gezellig met de kaarsjes aan onder een plaid !
    Je hebt er weer wat moois van gemaakt, staat erg mooi op de franse vazen!
    Fijne week,
    Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo....na lange tijd maar eens even reageren: leuk die toefjes hè! Ik heb er ook een aantal hangen en ze zijn zo makkelijk gemaakt!
    En de herfstkleuren zijn nu prachtig!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ