donderdag 11 september 2014

Deventer...


Nadat ik in Frankrijk geen mooi brocante gevonden had
 voelde ik bij thuiskomst enorme drang om naar een Brocante markt te gaan.
Mijn lief was aan het klussen, zat er dus ook niet zo op te wachten,
 dus in goed overleg ;-) ging ik gewoon ff in mijn eentje...
Sommige mensen vinden dat ongezellig, ik vind dat af en toe
H E E R L I J K


 Het werd Deventer.
Alle zaterdagen in de maanden juli en augustus was er:
BROCANTE AAN DE IJSSEL



 En ook een grote supergezellige markt op de Brink
 Ik was ineens weer terug in FRANKRIJK met al die franse PAINS



Maar in de Walstraat moest ik zijn...
en daar zag ik inderdaad al meteen een flink aantal antiekzaken.



Hier keek ik mijn ogen uit,
 nog nooit zoveel PORSELEIN, koper en antiek
 bij elkaar gezien op een vierkante meter ;-)


Helemaal achterin stond de deur naar de TUIN open,
en daar kwam ik dit prachtigs allemaal tegen...


De vrije vogel was ook een erg leuke winkel
 met modern, BROCANTE èn echt oud door elkaar.
Een bezoekje meer dan waard.


Hier achter deze winkel was, verborgen onder de wijnranken,
 een erg leuk TERRAS en mooie lunchroom.





 Mooie straatjes...


Leuke spullen...


En prachtige gevels...


Op het terras dus...
Even pauze voor ik weer met de trein naar huis zou gaan...
Verse muntthee onder de druivenranken, héérlijk :-)


En dit waren mijn prachtige aankopen:
 

De prachtige franse TERRINE met blauw en een FRANS schoteltje in het groen.


Dat was een enorm leuke ochtend
 en ik heb genoten van de franse sfeer die ik hier weer tegen kwam.
En wat een leuke stad is DEVENTER zeg!
Hier kom ik zeker nog eens uitgebreid terug ;-)


xx  Lieve groet, MJ  xx



ps. ik lig hopeloos achter met lezen bij iedereen
 en posten is ook achterop, druk druk...
 maar ik ga het weekend lekker alles weer bijwerken enz...
ZIN IN ;-)








15 opmerkingen:

  1. Deventer is inderdaad heel erg sfeervol! De winkels die jij noemt kende ik nog niet, ik geloof dat ik snel weer eens die kant op moet. Maar mijn lijstje met wensen wordt zo alleen maar langer ;-).

    Mooie aankopen heb je gedaan! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deventer is zo'n leuke stad. Wij zijn er vorig jaar in september geweest en ik heb er toen ook een post over gemaakt. Ik herken dan ook de leuke winkeltjes en natuurlijk het heel gezellige theehuis. De Walstraat is een walhalla voor de brocante-liefhebber. En je bofte dat er in die maanden steeds zo'n markt was. Dat moet ik onthouden! Je bent een prachtige terrine gekocht. Ik moet er toch echt weer eens naar toe...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je 'bent'....dat moet natuurlijk 'hebt' zijn....sorry, te vlug getypt, het is al laat...

      Verwijderen
  3. Wat een mooie foto's en info over Deventer ben er nog nooit geweest ,mijn camera ging ook goed dienst gedaan hebben : ) mooi het straatje met schilderij en tekst van de gevangenis succes met je aankopen groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom op mijn blog Rita en dankjewel voor je complimenten.
      Ik ga snel bij je kijken, gezellig ;-)

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  4. Deventer is idd een mooi stadje. Snap dat je heerlijk hebt genoten. Mooie spulletjes heb je weer gescoord. Lieve groetjes tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deventer is een prachtige stad. Ik ga er af en toe ook heen.
    Mooie sfeer, prachtige straatjes, mooie winkeltjes, Dille en Kamille, gewoon heerlijk rondzwerven!
    Je hebt een prachtige terrine gescoord!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marie-José,
    Ja, Deventer is wel een heel erg leuke stad en zo genoeg aan brocante en antiekwinkeltjes. En dan nog de Brocante aan de IJssel elke week in de zomer. Daar kun je je hart wel ophalen ja.
    En o jee, wat heb je een mooie terrine gevonden... ik vind dat servies met blauw zo ontzettend mooi...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke reportage weer! Ik mag ook graag alleen op pad gaan hoor, hoef niet persé iemand bij me te hebben ofzo. Hoewel soms voor de gezelligheid, terrasje pakken tussendoor etc. Maar als het puur om winkelen gaat, doe ik dat het liefst alleen. Niemand die bepaald hoelang ik ergens verblijf of zeurt als ik treuzel haha. Heerlijk!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Af en toe alleen aan de snuffel is helemaal niet vervelend en zeker niet als je ook nog geweldige aanwinsten vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja....Deventer is ook mijn favoriete snuffelstad! Er is ook een boekenmarkt: de grootste van Europa! Echt iets voor mij, maar ook die smalle straatjes zijn zo leuk! Heerlijk om eens in je eentje te lopen hè. Alleen jammer dat je dan alleen op een terrasje moet zitten, hoewel......alleen maar kijken zonder telkens antwoord te moeten geven is ook heerlijk!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er sfeervol uit en mooie aankopen heb je gedaan.
    Alleen shoppen heeft ook zijn voordelen, geen gezeur van kom je nou?
    Wat moet je daar nou mee, enz enz.
    Maar samen met mijn man vind ik het ook gezellig hoor om te shoppen ( lees een terrasje pakken )
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deventer is prachtig! Misschien leuke tip voor jou Zaterdag 18 oktober a.s. is er een brocantemarkt in de Lebuïnuskerk adres Grote Kerkhof in Deventer (dat is de grote kerk midden in het centrum) van 10.00-17.00 uur. LilaBlu Brocante staat daar dan ook met een kraam! liefs, tinaxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankjewel voor de lieve woorden en de mooie foto's! Wie weet tot ziens!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ