zondag 21 juni 2015

Vintage vaasjes en pioenen...


Elk jaar krijgen mijn collega's en ik
een prachtige bos pioenrozen van onze werkgever.
Ik ben er altijd weer reuze blij mee.
Prachtig vind ik ze en ook deze keer maakte ik er foto's van.


Het toeval wil dat ik dit jaar net een hele verzameling oude vaasjes
 had gevuld met wat losse bloemen.
Een beetje uit eigen tuin:
 de roos New Dawn, Viooltjes, Scabiosa, Campanula...
...en een paar van de bloemist:
 Roze Ridderspoor, Allium en nog een paar prachtige exemplaren
 waar ik de naam niet van weet...


Daarom zette ik al deze vaasjes en de emaille kan met pioenen
maar mooi bij elkaar op m'n tafeltje voor het raam.
Dit weekend zou de zon zich ook weer niet al te uitbundig laten zien,
dus zou wat vrolijke zonnigheid binnen niet misstaan ;-)


Wat een bloemenpracht.
De knoppen van de pioenen zijn zo groot en zwaar
 dat ik bang ben dat ze bezwijken ;-)

De roos staat in het 'frozen' flesje...

Bij de Brocante Parade in Diepenheim vond ik deze beauty's van oude flesjes.
Ik hou van dat groenige glas met die dikke letters erop, prachtig.
Er staat ook nog een rechthoekige tussen, met van dat mooie 'frozen' glas...


De scabiosa (duifkruid) heb ik voor het eerst dit jaar in de tuin
 maar ben er helemaal weg van.
Wat een schattig bloemetje is het toch...
Volgend jaar nog wat meer kleuren erbij denk ik.


Ook de roos 'New Dawn' doet het heel goed voor het eerste jaar.
Wat een mooi en romantisch roosje is het toch.
Toen we in Diepenheim waren liepen we langs een Rosarium waar een
heerlijk geurende roos stond,
 'Blush Noisette'
...en die staat nu, met stip, op mijn verlanglijstje...
Dus wie weet wat er volgend jaar in de flesjes staat ;-)


Al met al viel het weer vandaag, Vaderdag, best mee.
 Het was zéker heel gezellig en
 we konden zelfs nog even met de familie in de tuin zitten.
Het voorzichtige zonnetje werd door ons allemaal gekoesterd :-)

Ik wens jullie allemaal weer een hele fijne week toe.

xx  Lieve groet, MJ  xx





13 opmerkingen:

  1. Wat staat dat mooi, al die bloemetjes bij elkaar. Je hebt zeker een hele serie mooie vaasjes... Lief en romantisch zijn mijn woorden om dit te omschrijven... Prachtige pioenen kreeg je ook...
    Hier gisteren heel weinig zon gezien hoor, in de middag even, maar verder veel regen... Was niet zo leuk...
    Fijne nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieflijke kleuren en roze is ook mijn favoriet. Ik moet nog even wachten tot ik de roze hortensia's in een vaas kan zetten :))
    Fijne dag en geniet ervan

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bloemenpracht tezamen ...
    Prachtig zijn de pioenrozen ...
    Heel gezellig met de kleine brocante vaasjes ...
    Fijne start van de week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk al die bloemen bij elkaar, dat brengt zoveel vrolijkheid in huis met dit natte sombere weer.
    De vaasjes zijn ook schattig.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er een prachtige lichte bloemenparade van gemaakt!

    Lieve groet, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt er een prachtige lichte bloemenparade van gemaakt!

    Lieve groet, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor al die oude flesjes bij elkaar erg leuk gedaan....fijne week lefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb jij een aardige werkgever. De pioen is een van mijn favoriete bloemen, zo mooi! Een leuk idee om al deze vaasjes bij elkaar te plaatsen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ontzettend boffen dat jij ieder jaar zo'n prachtig boeket bloemen krijgt van je werkgever. Dat wil ik ook wel :-)! Leuk al die vaasjes zo bij elkaar. Daar heb ik ook een zwak voor. Vooral als je net te weinig bloemen hebt om een boeket mee te vullen.

    Een fijne week MJ!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk gezicht: al die kleine bloemetjes in die kleine vaasjes!
    Maar die pioenrozen zullen daar niet in kunnen....wat een prachtige bloem, maar idd zo zwaar!
    Mooi zijn ze: die vaasjes die je kocht!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk zomers stel zo zeg! Ik was ook in diepenheim super gezellig al was het alleen maar om als die paraplu's hahahaha
    Fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke blogje ik zag u via andere blogster...bedankt voor het delen..liefs ☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is gewoon een prachtig schilderij zo met al die bloemen en vaasjes, echt een heerlijk gezicht!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ