zondag 5 juli 2015

Zonnige vakantie tuin...


Een laatste post voor de zomerstop.
Met wat foto's van onze zomertuin.
Nog even een laatste zomergroet...

In de blauwe emaille emmer staat een grootbladige muehlenbeckia
Genietend van de tropische temperaturen...vanuit een blakende tuin
vol bloeiende bloemen en zingende vogels...
Kijken jullie even mee?


De franse vaas vulde ik met witte Petunia, ik vind witte bloemen altijd prachtig...


...en je ziet ze zo goed als het schemert.


De roos New Dawn doet het erg goed voor het eerste jaar.
Ik heb deze vorig jaar geplant, wat een prachtige roos zeg, 
geurt heerlijk en is mooi van kleur.


Aan het schuurtje hang ik altijd vanalles aan de kapstokjes, wat past bij het seizoen.
Even een kransje gemaakt van de geknipte buxus uit de voortuin.


 Hortensia, Clematis  en Rozen



De Lavendel naast het paadje zorgt telkens weer voor een heerlijke geur.


De Muehlenbeckia doet het bij mij altijd beter buiten dan binnen.
Bijzonder decoratieve plant en overleeft, ik spreek uit ervaring,
 een zachte winter ;-)



Van al deze Bloemen moet ik natuurlijk ook 'snoepen'
dus pluk ik regelmatig wat voor binnen in huis
of voor op de tuintafel...
gewoon in een weckpotje :-)


En met dit lieve Boeketje wens ik jullie,
 lieve lezers en mede bloggers,
een fantastische zomer toe!
Lekker relaxen, inspiratie opdoen en genieten.
Bedankt voor weer een jaar blogliefde,
 (ja...ik begin alweer aan m'n 3e jaar)
 voor alle leuke en enthousiaste reacties en bruisende ideeën.
Ik geniet er nog steeds enorm van!
 

xx  Lieve groet, MJ  xx





12 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke geniettuin heb je toch. Ook de composities die je hebt gemaakt zijn wonderschoon met alle spulletjes en bloemen prachtig op kleur en in stijl.
    Wens je een fijne vakantie tijdens een heerlijke zomer!
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik geniet keer op keer van je mooie beelden.....Wat staat je tuin er schitterend bij.....
    Wat is dat genieten hè de tuin is nu op z'n mooist......
    Je hoeft niet eens op vakantie zo.......heerlijk oord in je achtertuin.

    Geniet maar heerlijk

    Fijne zomer en tot in het najaar

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n tuin! Ziet er mooi uit, echt om van te genieten.
    Ik wens je een heerlijke zomer en een mooie vakantie!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke foto's ...geniet van een mooie zomer...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zit hier prachtig tussen de bloemen...om vrolijk van te worden!

    Ik wens je een hele fijne zomervakantie...geniet er maar lekker van!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens je een hele lange en mooie zomer toe, geniet er van! Ik heb genoten van je prachtige foto's, Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's MJ. Geniet van je zomervakantie!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi deze foto's. Geniet van de zomer!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor, die bloemen! Ik wens je een fijne zomer toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb gisteravond blauwe hortensia's geplukt voor binnen. Dit jaar zitten alle kleuren zo'n beetje in diezelfde struik, heel apart. Je bloemen staan er mooi bij. Fijne vakantie en geniet er maar lekker van

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het prachtig in je tuin zeg... hier bloeit de New Dawn ook zo heerlijk...
    Geniet lekker van de zomer en hopelijk tot snel weer...
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ