dinsdag 28 juli 2015

Een Franse hal...


Toch nog even een postje tussendoor
 want echt 6 weken niksdoen aan m'n blog red ik toch niet, haha...
Tè verslaafd...
Ik moet eerlijkheidshalve toegeven
 dat ik al een start voor de vakantie had gemaakt van deze post
maar toen begon die hittegolf en was het bij mij op zolder niet te harden.
Dus nu heb ik het met die regendagen mooi even af kunnen maken ;-)



 Zoals jullie inmiddels wel weten heb ik (en mijn lief ook)
 een enorm zwak voor F R A N K R I J K en alles wat daarbij hoort.
We gaan er vaak op vakantie maar zoniet dit jaar...
Onze jongste zoon gaat nog mee en daarom
 hebben we onze vakantie een beetje aangepast aan zijn wensen.
Het is waarschijnlijk de laatste keer met z'n drietjes...
...dus kozen we voor een vliegvakantie
 in plaats van vakantie in de F R A N S E zon...snik...


Om het F R A N S E gevoel toch een beetje dichterbij te laten komen
 haalde ik mijn pas geleverde poster tevoorschijn. 
Deze had ik voor een heel ander doeleinde besteld.
Het leek me namelijk leuk om die telkens als aankleding mee te nemen,
voor op mijn marktkraam, als ik op een Brocante fair sta.


 Aangezien mijn eerstvolgende fair pas op 29 augustus is,
 Brocante op Elim,
 kon de affiche mooi een extra dienst draaien, hihi...
Ik bestelde deze poster via posters.nl (klik)
Lekker retro, èn F R A N S, wat dan weer zo goed bij Brocante past.


Onder het kopje kunst (klik) vond ik deze P A R I J S affiche.
 De Krantenklem, die ik al jaren heb,
 vond ik eigenlijk wel mooi passen als affichehouder.
Mijn zoon de graficus dacht daar heel anders over, haha...
...veel te breed enz...
Maar...ik ben nu eenmaal niet van 'hoe iets hoort'
 en geef er graag mijn eigen draai aan.
Van mij mag deze affiche wel echte gebruikerssporen krijgen ;-)


 Om helemaal in F R A N S E sferen te komen
 zocht ik er al mijn vergaarde schatten uit L A  F R A N C E erbij.
De zeep van de Cote d'Azur,
de krans gemaakt van de mosselen uit de Vendee,
 het F R A N S E woordenboekje van mijn schoonmoeder,
 de CARTE POSTALES uit St.Raphaël
 en de gedroogde lavendel...uit eigen tuin...hihi ;-)


 De hooghartige blik van het borstbeeld...
 (kijkt ze altijd zo?)
 ...past er helemaal bij, vind ik.
Het is een bonte verzameling van herinneringen geworden.
Voor een ander misschien een rommeltje, 
voor mij heel dierbaar, en ik laat m'n halletje lekker de hele zomer 
in F R A N S E sferen.
 Wie weet volgend jaar een spaans tafeltje ;-)



Voor iedereen die nog op vakantie gaat...
GENIET GENIET GENIET
Voor je het weet is het weer voorbij.


xx  Lieve zonnige groet, MJ  xx







8 opmerkingen:

  1. Frankrijk hoort ook tot mijn favorieten, wij mochten er weer een aantal dagen zijn en het was heerlijk. Ik denk dat ik tegen die tijd dat we met pensioen mogen in de wintermaanden de Cote d'azur maar ga opzoeken hihi...lijkt mij geweldig.

    Leuk om je hal in Franse sferen te brengen!

    Ik wens je nog een hele fijne vakantie! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaren gingen we met de kinderen naar Frankrijk, de laatste jaren hebben we echter onze bakens naar andere plaatsen verzet. Maar Frankrijk blijft een heerlijk vakantieland. De poster is super mooi, en komt goed van pas op de brocante fairs en dan die mosselkrans, gewoon prachtig en toch ook bijzonder.
    Wens je een heerlijke vakantie toe!
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oui , la douce France . Met je leuke halletje breng je me helemaal in Franse sferen .
    De poster is echt kei cool ( zou mijn dochter zeggen ) .
    Geniet van jouw vakantie
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohja, Frankrijk heerlijk! Wat een geweldig hoekje zo met die poster, echt vive la france! Hele fijne vakantie alvast!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor !!...we genieten...ben alleen de regen behoorlijk zat hoor !!...hihihihihi...maar het word weer beter zeggen ze ....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben dol op Frankrijk. Ik wil ook wel graag naar Zweden, Engeland, Italië enzovoort, maar we komen toch meestal op Frankrijk uit (je kunt ook vliegen, naar Nice of zo...). Dus jouw post brengt me alvast in vakantiestemming. Heerlijk, zo'n persoonlijke verzameling. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wonderfull post, greeting from Belgium

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ