maandag 13 januari 2014

Lace...

K A N T
Ik ben er dol op :)
In alle soorten en maten...randjes, kleedjes, hoe fragieler hoe mooier...




L A C E
I love it :)
In all shapes and sizes...edges, doilies, the more fragile the more beautiful...




Bij Oma's tijd kan ik altijd wat vinden als ik op zoek ben naar brocante, en nu had eigenaresse Esther, net ingekocht bij een klooster...wat een prachtig oud handgemaakt kant kwam er uit de dozen...
Dit stukje kant vond ik samen met de foto wel heel bijzonder...dus dat ligt op mijn tafeltje nu ;)




I can always find lovely brocante at Oma's tijd, and now owner Esther, had just bought in at a monestry...  
she had some beautiful handmade lace coming out of the boxes...
I thought this piece of lace with the old photo was very special...so that's on my table now ;)




 Dit lieftallige beeldje van Heilige Theresa past perfect bij mijn kant en de missaal op het tafeltje.
Ik kocht het beeldje bij  Geartsje op de Kasteelfair in Nieuwkuijk 
Ze is maar 10 cm hoog en staat normaal onder de stolp bij het missaal,
 maar voor de foto moest ze even draaien naar het licht...
wilde haar toch op haar voordeligst uit laten komen ;)




This lovely statue of Saint Therese fits perfectly with my lace and the missal on the table.
I bought the statue at Geartsje on the Kasteelfair in Nieuwkuijk 
She's only 10 cm high and stands normally under the cloche with the missal,
but for the photo she had to turn to the light...
with the intentions to make her as beautiful as possible ;)




Ook kanten lint (kastrandjes)...oud en nieuw door elkaar, vind ik prachtig.

Some lace ribbons (for the edges in your closet)...old and new mixed, I love it.




Van mijn schoonmoeder kreeg ik van de zomer allerlei gehaakte kleedjes
 en ook deze grote klossen met haakgaren...
en die vond ik hier weer mooi bij staan...

Last summer I got from my mother- in- law all kinds of doilies
 and also these spools of crochet thread...
and I thought they were beautiful with this...




F R A G I E L  E N  P U U R
net als het nieuwe jaar
Ik wens iedereen weer een heerlijke week toe :)

F R A G I L E  A N D  P U R E
just like the new year
I wish everybody a lovely week  :)


xx  Lieve groeten, MJ  xx





21 opmerkingen:

  1. Oude kantjes geven een zo gezellige sfeer ...
    De heilige Theresa is zo wondermooi ...
    Nog een fijne week,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig hoor, Marie Jose. Je weet alles zo mooi op de foto vast te leggen. Een hele fijne week voor jou en je gezin, lieve groet Tinie
    P.S. Je deken dat gaat vast en zeker lukken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt zo een hele mooie verzameling bij elkaar, Marie-José!!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier blij mee bent......ik ben niet zo van het kant enzo......maar ieder zijn ding toch ????..hele fijne week lieverd.,...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je schrijft er echt lyrisch over, mooi! Ikzelf heb er iets minder mee, maar ik kan me de passie wel voorstellen. Ik heb ooit eens kastrandjes van heel fijn garen gebreid (!), dus ik weet wel wat een werk hierin zit en waardeer dat ook enorm. Ik heb ze wel nog bewaard. Wie weet misschien ooit nog eens....Trouwens, prachtige foto's!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's hoor, en ja kant is mooi, heel mooi. Ik vind je beeldje ook een schatje hoor.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig MJ, ik ben ook dol op kant, maar van zo dichtbij bekeken is het nog mooier! Schitterend!
    Groetjes Melin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gelukje om er zo'n gave foto bij te vinden! Erg mooi allemaal!
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kant heb je, mooi al die soorten en patroontjes. Die klossen zijn ook al zo leuk, mooi dat jij ook de waarde ervan in ziet, zonde om weg te doen toch.
    Vorig jaar kreeg ik van mijn schoonmoeder een kastje vol, zelfs een stuk kant van de trouwjurk van oma, die in 1912 trouwde, dan ben je zo blij..al die dierbare stukjes..prachtig.
    Bij jou is het goed terecht gekomen.

    Fijne week en lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige vondsten Marie José. Ik ben heel benieuwd waar je het kant voor gaat gebruiken.Ga je er iets moois van maken?

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. KANT VINDT IK OOK PRACHTIG.
    IK HEB WAT OUD KANT VAN MIJN SCHOONMOEDER GEHAD GEMAAKT DOOR HAAR OMA.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I'm here,I'm here, Marie José! And I'm so very happy you came to visit me because now I have found you!

    I did not know the Dutch word for lace was kant! Your pictures of lace are EXQUISITE! I have a small business creating heirloom toys and I have the good fortune of having a lace supplier in my village here in France who finds me beautiful vintage/antique lace AND some amazingly talented ladies who take the time and effort to make me some.

    I wish you a beautiful winter's week and I will be back very soon.

    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Stephanie,

      Thank you for visiting my blog and very welcome as a follower, merci.
      I wish I had a lace supplier in my village ;) but that wouldn't be that good for my wallet, haha...
      Good for you to have you own business in creating heirloom toys (lovely)
      So nice to learn from eachother and get more inspiration :)

      Have a nice week, see you soon again :)
      Lovely greetings, MJ

      Verwijderen
  13. Hoi Marie-Jose,
    Wat een prachtige stukken kant heb je. En ook die kastrandjes... Geweldig.
    De grote klossen met garen vind ik ook heel erg mooi en dan zie ik ook nog een aantal kaartjes met oude knoopjes... Wat een schatten allemaal. Het beeldje is ook een erg lief ding, doe maar weer gauw veilig onder de stolp...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke blog heb je! pPachtig die foto's! Kan ik nog wat van leren. Volgens mij zag ik ook bekende plekjes voorbij komen haha. Woon nl ook in de flevolandse polder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg mooi deze kanten post....ik hou er ook van en ik heb afgelopen kerst zelfs kanten strikken in de kerstboom gedaan....de klossen zijn ook geweldig ....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hou ook zo van kantjes, oude knoopjes....je kunt er zo heerlijk mee decoreren! Je Maria-beeldje is prachtig!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ohhhh prachtig dat kantttt ben er gek op kwijlll kwijlll hahahah mooie plaatjes en post ....even antwoord op je vraagje ...je kan van alle soorten stof gebruiken dun katoen, linnen ik heb kant gebruikt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik kan me het nog herinneren dat je het beeldje op de fair bij me hebt gekocht. Leuk om het zo weer bij je terug te zien. Leuke post heb je er van gemaakt met al dat mooie oude kant.
    Fijne avond. Groetjes, Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie verzameling en ook zo prachtig gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ