woensdag 11 december 2013

Kasteelfair in Nieuwkuijk...

Zaterdag 7 december ben ik met mijn moeder naar de Brocante Kasteelfair in Nieuwkuijk geweest.
Ik ben geboren en getogen in Nieuwkuijk dus ken het landgoed en de omgeving al mijn hele leven.
Daarom vond ik het extra leuk om samen met mijn moeder te gaan kijken en ben ook een nachtje blijven slapen bij mijn ouders.

Het échte kasteel (gebouwd in 1230) staat op het voormalig landgoed van Graaf d'Oultremont
 (later het Land van Ooit).
Klik hier voor meer achtergrond info over het landgoed, wat hopelijk in oude glorie hersteld wordt...
Het kasteel is nu van de buitenkant ZO lelijk rose, dat ik er geen foto van gemaakt heb...




Saturday 7 december my mother and I went to the brocante Castlefair in Nieuwkuijk.
I was born and raised in Nieuwkuijk so I know the estate and the surroundings all my life.
That's why I thought it would be extra nice to go there with my mum and also stay a night over at my parents.

The real castle (built in 1230) is standing on the former estate of Count d'Oultremont
 (later the Land of Ever).
Klik here to find more info (in dutch) about the estate, which will hopefully be restored in old glory...
I didn't take a photo of the castle because the colour is SO awful pink on the outside...




De echte oude schouwen met de muurschilderingen van het Land van Ooit...

The really old mantelpieces with the wallpaintings of the Land of Ever...




Maar niet getreurd...er was prachtig oud brocante :)

But don't worry...there was beautiful old brocante :)


De glazen potten met het gehaakte kant erom zijn gekocht door mijn moeder...


Het was nogal nat en winderig vrijdag en we hoorden dat de standhouders het slecht hadden gehad....
Zaterdag begon ook nat maar in de loop van de dag werd het beter.




In deze pagode stonden 'Sientjes dochter' en 'Très Belle Brocante.
Beiden hadden ze prachtige spulletjes.




It was wet and windy friday and we heard that the standholders had a hard time.
Saturday also started with rain but during the day it got better.

In this pagoda were standing 'Sientjes dochter' and 'Très Belle Brocante'.
Both had beautiful stuff.





Prachtig...toch?
En zo leuk om rond te lopen met mensen die dezelfde passie delen.
Ben ook nog even binnen gepiepd bij Tina van LilaBlu Brocante ,superleuk om live met een medeblogster te kletsen.

Beautiful...isn't it?
And so nice to walk around and meet people who share the same passion.
Also popped inside at  Tina van LilaBlu Brocante , so nice to chat live to a co-blogster.





Natuurlijk heb ik ook weer wat gekocht...

Ofcourse I also bought some nice things...




Ik was al een tijdje op zoek naar een oud krukje, vond deze prachtig...ik heb er de friese doorlopers opgelegd die ik van de zomer in Naarden Vesting vond (klik) in een heel klein rommelwinkeltje.

I was surching for a while for an old stool, loved this one...I put the friesian skates called 'doorlopers' on the stool, which I bought in Naarden Vesting (klik) this summer in a very tiny fleashop.




 Het gewei is nep, maar... dat kon ook niet anders voor die prijs...
 vond het mooi genoeg om zo neer te leggen ;)

The antler is fake, but... that couldn't be otherwise for that price...
thought it was beautiful enough to decorate like this ;)




De emaille nummertjes kon ik ook niet weerstaan, vond het zo leuk voor het advent kaarsenbakje dat ik voor € 3,- overnam van iemand via de plaatselijke 'tobuyorsell...'

Couldn't resist the enamel numbers either, thought they were nice for the advent candleholder that I took over for € 3,- from someone through the local 'tobuyorsell...'




De klokken heb ik gedownload van internet en op een kartonnetje geplakt, vond het wel mooi symbolisch, het jaar is weer bijna om (gevlogen) en de klok tikt snel door richting Nieuwjaar...

I downloaded the clocks from the internet and glewed them on a cardboard, thought it was nice symbolic,
the year almost over (flown) and the clock is running towards New Year...




Het waren twee hele gezellige dagen bij mijn ouders, ik voelde mezelf weer even kind :)
Samen naar de fair, mijn vader die takken voor me ging snoeien, en mijn moeder die overal ging zoeken of ze nog oude spulletjes voor me had...
 en me gisteren nog belde dat ze samen grote denneappels gevonden hadden in het bos...speciaal voor mij.
Het was héérlijk en dan is het ook weer geweldig om naar huis te gaan,
 naar mijn eigen gezin, zoals het hoort ;)


I had two great days with my parents, felt myself a child again :)
Together to the fair, my father was pruning branches for me, and my mother surching everywhere if she had some old stuff for me...
 and called me yesterday, that the two of them found some large pinecones in the woods...especcially for me.
It was wonderful and then it's also great to go home again,
towards my own family, as it should be ;)


Have a nice week everybody.

xx  Lieve groeten,  MJ  xx


21 opmerkingen:

  1. Hoi Marie José,

    Gezellig om een paar dagen bij je ouders door te brengen, ik vermoed dat zij het ook erg hebben gewaardeerd...ze hebben er in ieder geval alles aan gedaan om het je naar de zin te maken. Ik zie heel veel moois op de foto's staan, ik vind dat je je aardig in hebt weten te houden. Mooie aankopen en het gewei ziet er uit als echt, hoor en nu dus voor een leuke prijs aangeschaft!

    Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ingrid, heb mezelf ook in lopen houden maar nog wel wat meer gekocht dan op de foto's, nog wat voor onder de boom ;) en ik was ook nog bij het tuincentrum met mijn ouders...dus je kent het wel...en ik heb dan wel een boom in huis staan maar daar groeit niks in...haha...;)
      En ik ga het weekend ook nog naar 'kerst in de vesting' in Elburg...dus...

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  2. Hoi Marie José.
    Wat heerlijk om je te laten verwennen door je ouders! Mijn ouders zijn inmiddels overleden maar ik ken het gevoel: je weer even kind voelen. Dat had ik ook altijd dus....geniet er van!
    Word jij ook altijd zo hebberig wanneer je langs die kraampjes loopt? Ik vind altijd zoveel dingen mooi. Komende vrijdag ga ik met mijn dochter naar kasteel Middachten: ik hoop niet verleid te worden voor aankopen maar......ik heb er een hard hoofd in hihi!

    Fijne week
    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om te beginnen vind ik die muurschilderingen van het Land van Ooit schitterend. Het zijn net 'Trompe l'oeils'. Heerlijk om met je moeder naar een fair te gaan, en wat zie ik ook op je foto's veel mooie dingen voorbijkomen. Het idee om klokken te downloaden en op karton te plakken, vind ik super goed gevonden.
    Fijne dag verder,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Janneke :) ja die schilderingen zijn echt prachtig, maar als je dan de link van het kasteel aanklikt en je ziet dat het rose is...dat is echt jammer... dat van die klokken doe ik ook met die vintage prenten...werkt goed en je hebt prachtige labels voor aan een kadootje ofzo....

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  4. Hallo Marie-José,
    het was superleuk om je in het echt te mogen ontmoeten.........zó leuk dat jullie er waren............Sorry dat ik je eerst niet "herkende". Ik ben 3 dagen ná de fair nog schor van het praten met zoveel mensen............maar het was fantastisch! Wat heb je mooie kerstdecoraties in je huis.......die kaarsen met die emaille-plaatjes voor de advent...........daar wordt ik zelfs hebberig van!! Liefs, tina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marie Jose, wat ziet je huis er toch geweldig uit op de foto's, zo sfeervol! Leuk om het weekend bij je ouders te hebben doorgebracht, fijn dat het zo kan. Ik weet zeker dat je ouders het enorm waarderen. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou je hebt het echt heerlijk gehad, genieten hoor.
    Ik had best een foto willen zien hoor van het kasteel in roze, maar dat wordt waarschijnlijk weer in z'n oude glorie gebracht, ik zal straks wel even kijken op google ;-)
    Leuke dingen heb je gekocht!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh ik heb het al gezien ooh my ... !!!!
    Echt zo zonde :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk om je weer even kind te voelen en zo te genieten van deze prachtige sfeer samen met je moeder!

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk een fair in een kasteel…..heb je bij ons niet :-( jammer….
    zoveel mooie spullen …. je gewei vind ik mooi hoor MJ, echt mooie
    spullen heb je gekocht …. leuk hé !! Kan het niet laten iedere keer naar
    je prachtige etagere met huisje te kijken….zo mooi en sfeervol….prachtig!!
    fijne dag nog
    lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooit liep ik met mijn kinderen in het Land van Ooit en zag er idd het roze kasteel...het glazuur springt van je tanden...Mijn dochter vond dat toen prachtig (ze was 5 jr.toen, dan mag het,hihi) Gelukkig gaan ze het herstellen.
    En ook ik zie in je reportage heel veel mooie dingen langskomen. Ben benieuwd waar je nog meer voor gevallen bent... Wat een leuk idee met die wijzerplaten! Ga ik zeker binnenkort proberen!
    Heerlijk om je weer even kind te voelen bij je ouders. Genieten van twee kanten! Zo dierbaar...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had ook plannen voor deze fair op vrijdag, maar de weersvoorspellingen waren niet best en wij wonen er nog behoorlijk ver vandaan. Gelukkig zie ik op meerdere blogs verslagen ervan en krijg ik er een idee van hoe het was. Je hebt mooie spullen er vandaan. Fijn om je weer kind te kunnen voelen. Wanneer ik bij mijn ouders ben (die wonen maar een paar km verderop) krijg ik ook van alles mee uit eigen tuin en op mijn beurt wil ik mijn jongste dochter die het huis uit is, ook altijd wat meegeven. Zo gaat dat!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt me heerlijk, zo'n weekend bij je ouders. Je nieuwe aankopen zijn erg mooi! Je hebt het prachtig gecombineerd. Fijne avond!
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze fair was echt de moeite waard. Wat een mooie spullen!
    En jullie hebben mooie vondsten meegenomen.
    Leuk zo'n weekend bij je ouders. Mijn ouders deden dat ook altijd, dingen uit de moestuin en zo meegeven, als je een paar daagjes was geweest!
    Ik wens je nog een mooie avond!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk hoor !!!...fijn dat het zo gezellig was...heb er al het een en ander van gezien ook.....leuk !!..liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige winter fair.
    Ik zie zo al heel veel leuke spulletjes...leuk ook dat je een mede blogster ontmoet hebt.
    Fijne Dag.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Even kind zijn bij je ouders, heerlijk toch, samen genieten en dan ook nog eens naar een leuke fair...wat een mooie spullen zeg, ik had mijn geld verstopt:) ha, ha, met zoveel moois is het moeilijk om niets te kopen!!
    Jij kunt terugkijken op een paar heerlijke dagen!

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellig een paar dagen naar je ouders en dan helemaal als de dagen gevuld zijn met leuke dingen! De fair ziet er sfeervol uit en je hebt er leuke aankopen gedaan.

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Marie-José,
    Wat moet dat heerlijk geweest zijn om daar rond te lopen en te snuffelen tussen al die prachtige spullen...
    En wat leuk ook dat je dit samen met je moeder deed... En dan nog takken van je vader en mooie grote dennenappels op de koop toe... Super leuk!
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De fair ziet er veelbelovend uit Marie José. Wat een prachtige spulletjes zijn er te koop. Mijn oog viel meteen op de kast met blauw serviesgoed. Zo mooi! Je hebt zelf ook leuke spulletjes meegenomen.

    Fijne zondag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ