woensdag 18 december 2013

Kersthuis...

Mijn THUIS is een K E R S T huis geworden....
waar ik samen met mijn drie mannen, een gezellige kerst door kan brengen.
Wat is het toch genieten van de kaarsjes, het heerlijk geurende dennengroen en eucalyptus, en de mooie echt oude kerstornamenten in onze B O O M.
Samen met mijn meest geliefde gezelschap...wat kan een mens zich nog meer wensen...




My HOME has become a  C H R I S T M A S  home...
where I can have, together with my three men, a cozy christmas.
How I'm enjoying the candles, the lovely smell of fresh pine green and eucalyptus, and the really old christmasornaments in our  T R E E.
Together with my most beloved company...what else can anyone wish for...






W I T  en zilver zijn al jaren favoriet...er zit dit jaar alleen wat gehaakt en kant extra bij.

W H I T E  and silver are allready for years my favorite...there is only a little more crochet and lace this year.


     de wekpot heb ik bespoten met lijmspray en er daarna suiker over gestrooid  ~  in de mosbal zit een oude plastic kerstbal


De urnen heb ik gevuld met  H Y A C I N T E N,  mos, wat nepsneeuw
 en ik heb er wat parelspelden bij gestoken.

I filled the urns with  H Y A C I N T S,  moss, a bit fake snow and add some pearl pins to it.




Aan mijn rekje hangt een klein zelfgemaakt  K R A N S J E  van eucalyptus op ijzerdraad,
 ik hou ontzettend van de heerlijke geur.

At my rack is hanging a small selfmade  W R E A T H  from eucalyptus on wire,
 I love the delicious smell.




Ik hou van de combinatie van lieve  E N G E L T J E S  en de stoere kandelaren.
Ook de sauskom vind ik zo het allermooist, de hyacint moet ook niet uitkomen eigenlijk ;)




Love the combination of the sweet  A N G E L S  and the sturdy candles.
 The gravy boat looks at its best like this I think, the hyacint musn't bloom actually ;)





Op de schouw heb ik verse  K E R S T  T A K K E N  en wat eucalyptus...het ruikt héérlijk!

On the mantel I put some fresh  P I N E  B R A N C H E S  and eucalyptus...it smells great!




Een  F I J N E  week gewenst tot aan de kerstdagen...
geen kerststress, nergens voor nodig, het zijn maar 2 dagen ;)

Wishing you a  L O V E L Y  week till christmas...
no stress, no need to, after all, it's only two days ;)


xx  Lovely greetings, MJ  xx





20 opmerkingen:

  1. Wat een sfeervolle versieringen! Eucalyptus ruikt inderdaad heerlijk en het staat ook nog eens decoratief.

    Fijne dag. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, Marie Jose het ziet er geweldig uit. Heel sfeervol en mooi. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marie-José,
    Wat heb je alles prachtig versierd. En ook heel creatief geweest, als ik dat zo lees van de weckpot met suiker... Een heerlijk sfeertje heb je zo gecreëerd... Ik geniet ervan...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij ben jij al helemaal klaar voor de kerst, in ieder geval wat de versieringen betreft. Ik vind de Franse vaas erg mooi opgemaakt!

    Een fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind vooral je schouw eg mooi, zo leuk gedaan met dat verse groen. Daar hou ik van.
    Dat is een goede uitspraak van jou: geen kerststress, het zijn maar twee dagen. Zal proberen eraan te denken. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige fotos ik heb genoten van jouw "Kersthuis" waar ik ook wat van mijn kerstdingetjes ontdekte.
    Fijne dagen en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige gehaakte ballen heb je hangen, heb je die zelf gemaakt?? wauw...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Sillie,

      Welkom op mijn blog ;)
      Nee helaas de gehaakte kerstballen zijn niet door mij gehaakt (gekocht op de kerstmarkt in Elburg) ik kan wel haken maar dit is me nog wat ingewikkeld, ik ben meer van de 'granny squares' en potjes versieren, haha...
      Maar dank voor het compliment...

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  8. Ik heb genoten van jouw kersthuis, alles is even mooi.
    Lekker genieten van al het mooie om je heen.
    Ik wens jou en je gezin hele fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent er druk mee geweest, heel sfeervol allemaal hoor!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg mooi! Jij ook een fijne week!
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gezellig bij jouw, ik geniet iedere keer van je foto's…prachtig gewoon,
    ik zie dat je hetzelfde vlies hangen hebt als ik, alleen is de mijne een andere
    tekening… soms erger ik er mij aan omdat het zoveel werk is om het weg te
    doen en ik héél graag kalkverf wil maar hierop gaat dat niet….
    fijne avond
    lieve groeten
    kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja inderdaad het is maar twee dagen...geniet van een heerlijke tijd...wat is je huis gezellig !!!...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie sfeervolle Kerstversiering heb je.
    Ik vind die zwarte schouw met dat Kerstgroen heel mooi.
    fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je huis is echt een kersthuis geworden met al die sfeervolle stillevens. Ik geniet heerlijk van je foto's en herken sommige spulletjes van bij mij thuis, zoals die leuke witte belletjes die je op de schouw tussen het groen hebt hangen. Je schouw is heel mooi geworden! En ook je rekje oogt heel gezellig!
    Geniet lekker van deze pre-kerstdagen, want de kerstdagen zelf zijn zó om, want het zijn er idd maar twee...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben jij al ver...zucht, hier moet de boom nog komen:) we zijn te druk met van alles en nog wat, maar geen stress hoor we doen het op onze manier.
    Je decoraties zijn mooi, hier wit, zilver en grijs...heerlijk rust...

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt je huis in een prachtige kerstsfeer omgetoverd en alles ziet er prachtig uit....ook mooi de kransjes ik heb er ook verschillende gemaakt en het ruikt heerlijk.....het is echt genieten....een beetje kerststress komt nog dadelijk met booschappen doen...maar ja ... het hoort erbij....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat gezellig heb je het gemaakt, heerlijk kerstsfeertje!
    Mooie versiering heb je in je kerstboom, zo leuk met dat kant en haakwerk.

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt helemaal gelijk....niks stress, het zijn maar 2 dagen!
    het belangrijkste is dat je dat viert met diegenen die je lief zijn.
    En dan is het mooi om dat in zo'n omgeving als jouw huis te doen: het ziet er prachtig uit!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ